Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
25. august 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fotografering og digiscoping -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Steffen Appelquist
Fotografering af myg (Læst 267 gange) Postet d. 19-09-18 kl. 07:22
Det værste ved stikmyg er ikke, at de stikker, men derimod at de summer, når man slukker lyset for at sove - og gemmer sig, når man tænder det igen!

Er jeg heldig, får jeg efter en lang jagt fanget sådan en i et glas og lukker den så ud i det fri.

Men hvis jeg nu gerne vil have et billede af en, hvad gør jeg så? Jeg tør ikke bare slippe ånden ud af flasken!

Besvar | Kommentér

Troels Holm

Svaraktivitet:

(4)
#1 Svar postet d. 19-09-18 kl. 23:29. Emne: Fotografering af myg
Stil glasset i fryseren et par timer. Så bliver myggen helt stille. Måske ser den også lidt død ud. Efter nogen tid under en lampe, liver den langsomt op igen. Så kan du være heldig at få et billede,inden den flyver igen.

Jeg har selv prøvet at tage billeder af nogen hønsemider. De livede op og begyndte at sprælle efter mere end 48 timer i -18 grader!

Du kan også sætte glasset omvendt på armen og så fotografere den, mens den spiser!

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Steffen Appelquist
#2 Kommentar postet d. 20-09-18 kl. 07:31. Emne: Fotografering af myg
Tak for svaret, Troels!

Det vil jeg prøve med stikmyg, som helst ikke skal vågne for hurtigt og flyve hen at gemme sig!

Mvh.

Steffen

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator