Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
22. oktober 2018

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Næbmundede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Steffen Appelquist
Brunt cikadelignende insekt på ca. 3 mm. Sad på gadedøren (Læst 96 gange) Postet d. 19-09-18 kl. 21:16
Ringsted, Sjællandsgade lige efter kl. 10 i formiddags.

Jeg synes, den ligner en cikade. Desværre fik jeg ikke et billede af hovedet, så der bliver nok ikke nogen art ud af det.

2 billeder.

Brunt cikadelignende insekt på  ca. 3 mm. Sad på gadedøren (Ringsted, Sjællandsgade lige efter kl. 10 i formiddags.
Jeg synes, den ligner en cikade. Desværre f)
Foto: Steffen Appelquist
Klik på billedet for original størrelse (900 x 900)
Besvar | Kommentér

Steffen Appelquist
#1 Kommentar postet d. 19-09-18 kl. 21:16. Emne: Brunt cikadelignende insekt på ca. 3 mm. Sad på gadedøren
Billede 2

Brunt cikadelignende insekt på  ca. 3 mm. Sad på gadedøren (Billede 2)
Foto: Steffen Appelquist
Klik på billedet for original størrelse (900 x 900)
Besvar | Kommentér

Lars Thomas
#2 Kommentar postet d. 19-09-18 kl. 23:44. Emne: Brunt cikadelignende insekt på ca. 3 mm. Sad på gadedøren
Det er ganske rigtigt en cikade, men jeg ved ikke om den kan artsbestemmes ud fra billederne. Det skal der nok en ekspert til at vurdere.

Besvar | Kommentér

Ulrik Hasle Nielsen

Svaraktivitet:

(2559)
#3 Svar postet d. 28-09-18 kl. 18:00. Emne: Brunt cikadelignende insekt på ca. 3 mm. Sad på gadedøren
Hej Steffen

Det er en Alm. Skumcikade.

Mvh Ulrik

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Steffen Appelquist
#4 Kommentar postet d. 29-09-18 kl. 09:07. Emne: Brunt cikadelignende insekt på ca. 3 mm. Sad på gadedøren
Tak for svaret, Ulrik!

Det var ikke muligt at få et billede af hovedet uden at gøre vold på den, men med ekspertbistand lykkedes det heldigvis at bestemme den - til noget almindeligt

Mvh.

Steffen

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator