Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
19. april 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Mathias Hass
Finprikket indigorørhat? (Læst 217 gange) Postet d. 24-09-18 kl. 10:12
Fundet i egeskov i Tidsvilde Hegn, oppe skrænten der går langs havet (mager jord tror jeg). Den har i hvertfald meget fine prikker på stokken og virker lidt anderledes end den sædvanlige punktstokkede. Så kan det være finprikket ? (som er ny for mig)

Finprikket indigorørhat? (Fundet i egeskov i Tidsvilde Hegn, oppe skrænten der går langs havet (mager jord tror jeg). Den har )
Mathias Hass har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Mathias Hass
#1 Kommentar postet d. 24-09-18 kl. 10:13. Emne: Finprikket indigorørhat?
2

Finprikket indigorørhat? (2)
Besvar | Kommentér

Mathias Hass
#2 Kommentar postet d. 24-09-18 kl. 10:14. Emne: Finprikket indigorørhat?
3

Finprikket indigorørhat? (3)
Besvar | Kommentér

kim fogt
#3 Kommentar postet d. 24-09-18 kl. 12:46. Emne: Finprikket indigorørhat?
Hvis du eventuelt har en lup, kan du se de fine prikker øverst på stokken. Farverne er også lidt anderledes en hos punktstokket, som er mere orangerød i farverne hvor imod finstokket har gullige til orange farver på stokken.

Den vokser gerne ved avnbøg og eg.

Håber det kan hjælpe dig til artsbestemmelse.

vh

Kim

Besvar | Kommentér

Mathias Hass
#4 Kommentar postet d. 24-09-18 kl. 14:40. Emne: Finprikket indigorørhat?
Den har meget fine prikker øverst på stokken, jeg kan lige akkurat se dem uden også lup. Men altså væsentlig finere end de plejer at være hos en typisk punktstokket.

Besvar | Kommentér

kim fogt
#5 Kommentar postet d. 24-09-18 kl. 14:52. Emne: Finprikket indigorørhat?
Det er svært at se på billederne om den skulle være punktstokket eller finprikket. men jeg synes den bliver mere lys på stokken under hatten,og det er godt tegn, at du selv synes at den har fine prikker, hjælper på bestemmelsen.

Brug eventuelt nøglen her til at komme nærmere en bestemmelse:

- se linket HER

vh

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator