Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Bolette Lomborg
Svamp under æbletræ - i munden på datter (Læst 215 gange) Postet d. 30-09-18 kl. 18:20
Vi var i dag ude for at plukke æbler. Ser pludselig at vores datter står med noget i munden. Det viser sig at være et lille stykke af en svamp. Jeg har absolut ingen forstand på svampe. Jeg tager straks stykket ud og hun når ikke at sluge noget.

Hun har ikke frembrudt tegn på nogen reaktion, men jeg er selvfølgelig bange for om den kan være giftig?? Håber i kam hjælpe!

Svamp under æbletræ - i munden på datter (Vi var i dag ude for at plukke æbler. Ser pludselig at vores datter står med noget i munden. Det vis)
Bolette Lomborg har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Bolette Lomborg
#1 Kommentar postet d. 30-09-18 kl. 18:20. Emne: Svamp under æbletræ - i munden på datter
Fra forneden

Svamp under æbletræ - i munden på datter (Fra forneden)
Bolette Lomborg har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede

Svaraktivitet:

(3196)
#2 Svar postet d. 30-09-18 kl. 18:52. Emne: Svamp under æbletræ - i munden på datter
Rød Ametysthat. Helt ufarlig.

Ole

Besvar | Kommentér

Jens Ockelmann

Svaraktivitet:

(170)
#3 Svar postet d. 30-09-18 kl. 19:16. Emne: Svamp under æbletræ - i munden på datter
Istemmer med Ole: Rød ametysthat.

Ikke giftig.

Der må have stået andet end æbletræer i nærheden.

/Jens

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator