Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
23. august 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Gerner Jensen
Svamp med sort/hvide lameller ?? (Læst 135 gange) Postet d. 08-10-18 kl. 17:01
Vallø Dyrehave (Køge) 08.10.18. Ved foden af kastanietræ. Ret kraftig sag i knippe med tre.

Svamp med sort/hvide lameller ?? (Vallø Dyrehave (Køge) 08.10.18. Ved foden af kastanietræ. Ret kraftig sag i knippe med tre.)
Foto: gerner
Klik på billedet for original størrelse (807 x 650)
Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#1 Kommentar postet d. 08-10-18 kl. 17:01. Emne: Svamp med sort/hvide lameller ??
Har aldrig før set svampe med lammeller i disse farver.

Svamp med sort/hvide lameller ?? (Har aldrig før set svampe med lammeller i disse farver.)
Klik på billedet for original størrelse (865 x 650)
Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#2 Kommentar postet d. 08-10-18 kl. 17:02. Emne: Svamp med sort/hvide lameller ??
Størrelsesindikation

Svamp med sort/hvide lameller ?? (Størrelsesindikation)
Klik på billedet for original størrelse (832 x 650)
Besvar | Kommentér

Aksel Jørgensen

Svaraktivitet:

(2763)
#3 Svar postet d. 08-10-18 kl. 17:23. Emne: Svamp med sort/hvide lameller ??
Almindelig blækhat - spis den ikke - hvis du ikke er blå kors medlem - den virker som antabus

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#4 Kommentar postet d. 09-10-18 kl. 07:56. Emne: Svamp med sort/hvide lameller ??
Tak Aksel - også for advarslen

Jeg havde naturligvis tænkt på noget blækhat, men som nævnt har jeg ikke før set sådanne lameller, og jeg kunne ikke få helhedsindtrykket til at passe med nogen, jeg kendte. Heller ikke den almindelige, som jeg så andre steder i dyrehaven.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator