Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. november 2018

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Årevingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Steen Frank
hvilken myre? (Læst 109 gange) Postet d. 13-10-18 kl. 13:51
Jeg har aldrig prøvet at bestemme myrer før. Nogen bud på gode nøgler? Og kan man bestemme denne, blot ud fra foto? den er fundet ud for en blandingsskov tæt ved klipperne på bornholm, og den sidder på min pegefinger.

hvilken myre? (Jeg har aldrig prøvet at bestemme myrer før. Nogen bud på gode nøgler? Og kan man bestemme denne, bl)
Steen Frank har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Sean Birk Bek Craig
#1 Kommentar postet d. 14-10-18 kl. 22:08. Emne: hvilken myre?
Hej,

Du Kan prøve Nationalnyckeln´s Myror och getingar. Den er let, men tag dele af den med et gran salt, da den angiveligt tager lidt let på nogle adskillelser og ER lidt shady i brug.

Antwiki - hjemmeside - Kan måske også Bruges. Har dog ikke brugt den særligt meget endnu, men tag at få bekræftelse ved bestemmelser du får. I hvert fald I starten.

Om Der er bedre værker ved jeg ikke, er selv ny I myrernes Verden.

Jeg vil tænke at du måske har Formica rufa Eller F. polyctena. Dog tror jeg ikke du kommer længere med dit billede end F. sp.

Venligst

Sean

Besvar | Kommentér

Steen Frank
#2 Kommentar postet d. 15-10-18 kl. 07:10. Emne: hvilken myre?
tusind tak for hjælpen Sean!

Besvar | Kommentér

Hjalte Kjærby

Svaraktivitet:

(46)
#3 Svar postet d. 01-11-18 kl. 11:46. Emne: hvilken myre?
Det er ganske rigtigt en art Skovmyre. Ofte kan de godt bestemmes hvis man har skarpe billeder af forkroppens behåring.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator