Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. november 2018

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Årevingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Michael Larsen
Hvilken hveps? (Læst 90 gange) Postet d. 20-10-18 kl. 12:43
Denne, fundet i Gilleleje 16-10-2018, er vel noget chalcid-hveps af en art? Ved, de er svære, så jeg tænker, at den nok ender som sp´ er, men vil blot lige nævne, at den har en karakteristisk vingeplet, som kan ses her men er mere synlig på andre billeder, jeg har taget af den.

Fundet i vedbend/efeu-busk med mange andre insekter.

Hvilken hveps? (Denne, fundet i Gilleleje 16-10-2018, er vel noget chalcid-hveps af en art? Ved, de er svære, så jeg)
Foto: Michael Larsen
Klik på billedet for original størrelse (756 x 600)
Besvar | Kommentér

Simon Haarder

Svaraktivitet:

(49)
#1 Svar postet d. 20-10-18 kl. 21:21. Emne: Hvilken hveps?
Torymidae, nok slægten Torymus - en hun

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Michael Larsen
#2 Kommentar postet d. 21-10-18 kl. 03:20. Emne: Hvilken hveps?
Tak for svar, Simon. Jeg kan se, jeg faktisk har en fuldstændig identisk fra mit arkiv, der er skudt på Ærø. Den blev også bedømt til at være torymidae. Mon ikke det er sikkert at smide denne ind som torymus sp.? Jeg tror det

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator