Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
19. november 2018

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Årevingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Walther Gritsch
En lillebitte sort hveps (Læst 101 gange) Postet d. 24-10-18 kl. 22:33
Hej alle

Denne lille sorte hveps er vist en Sorthveps. Eller ...? Den gik i min malaisefælde på Svenskeholm på Amager omkring midten af maj 2018.

Jeg regner ikke rigtig med en konkret bestemmelse, men det er et herligt lille dyr, som jeg synes andre også skal have fornøjelsen af

Walther

En lillebitte sort hveps (Hej alle

Denne lille sorte hveps er vist en Sorthveps. Eller ...? Den gik i min malaisefælde på S)
Walther Gritsch har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (1024 x 1024)
Besvar | Kommentér

Simon Haarder
#1 Kommentar postet d. 24-10-18 kl. 22:48. Emne: En lillebitte sort hveps
Familien Eurytomidae, en han (antennerne afslører kønnet!). Derfra... Sandsynligvis Eurytoma sp. - en artsrig, parasitisk slægt - men den galleinducerende søsterslægt Tetramesa kan ikke helt udelukkes. Sidstnævnte er dog typisk slankere og lidt mere aflange i kropsbygningen

Besvar | Kommentér

Walther Gritsch
#2 Kommentar postet d. 24-10-18 kl. 23:08. Emne: En lillebitte sort hveps
Så ikke nogen Sorthveps alligevel - bare sort. Tak for svar!

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator