Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
19. november 2018

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Årevingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Karl Schlichter
Er dette en almindelig gedehams ?? (Læst 152 gange) Postet d. 25-10-18 kl. 19:06
Fotograferet 7.10.18 i Rødekro.

Er dette en almindelig gedehams. Jeg synes den har flere "ringe" på bagkroppen end de andre, jeg har i busken.

Desværre har jeg ikke et billede af hovedtegningen.

Venlig hilsen

Karl Schlichter

Er dette en almindelig gedehams ?? (Fotograferet 7.10.18 i Rødekro.
Er dette en almindelig gedehams. Jeg synes den har flere "ringe" på)
Foto: Karl Schlichter
Besvar | Kommentér

Karl Schlichter
#1 Kommentar postet d. 25-10-18 kl. 19:06. Emne: Er dette en almindelig gedehams ??
Billede 2

Er dette en almindelig gedehams ?? (Billede 2)
Foto: Karl Schlichter
Besvar | Kommentér

Sean Birk Bek Craig
#2 Kommentar postet d. 26-10-18 kl. 10:37. Emne: Er dette en almindelig gedehams ??
Hej Karl,

Arten vil jeg ikke sige noget definitivt om, men årsagen til at du ser flere ringe på bagkroppen af denne og de andre i busken er, at du her har taget billede af en han, som har længere antenner, med et ekstra antenneled ift. hunnerne, og som har 7 bagkropsled i stedet for hunnernes 6 stk.

Venligst

Sean Birk

Besvar | Kommentér

Bent Haagen Petersen

Svaraktivitet:

(114)
#3 Svar postet d. 26-10-18 kl. 18:23. Emne: Er dette en almindelig gedehams ??
Hej Karl og Sean

Ja, det er Alm. Gedehams, Vespula vulgaris, hvor hannen er kendetegnet ved at have følehornene ikke bare lange men meget lange. Bag højre øje anes den afbrudte gule stribe, som fortæller, at arten er V. vulgaris.

Venlig hilsen

Bent

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Karl Schlichter
#4 Kommentar postet d. 26-10-18 kl. 22:49. Emne: Er dette en almindelig gedehams ??
Hej Sean og Bent

Tusind tak for jeres svar. Det er dejligt at få så gode svar her i gruppen

Venlig hilsen

Karl Schlichter

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator