Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Ingeborg Hansen
Rottesikrede fuglefodringshuse (Læst 1015 gange) Postet d. 30-10-18 kl. 13:19
Hej. Vi havde forbud mod at fodre fugle på grund af rotter. Rottefængeren har dog godkendt mine nye rottesikrede foderstationer. Se billederne. Huset til højre skal gøres højere, have en glat plastikmuffe omkring stolpen og en højere spildkant, før det kan bruges. Desuden skal det placeres sådan at rotteartister ikke kan springe over fra buske og træer. Der følger 2 billeder mere.

Rottesikrede fuglefodringshuse (Hej. Vi havde forbud mod at fodre fugle på grund af rotter. Rottefængeren har dog godkendt mine nye )
Ingeborg Hansen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Ingeborg Hansen
#1 Kommentar postet d. 30-10-18 kl. 13:20. Emne: Rottesikrede fuglefodringshuse
Hermed nærbllede af det høje foderhus

Rottesikrede fuglefodringshuse (Hermed nærbllede af det høje foderhus)
Besvar | Kommentér

Ingeborg Hansen
#2 Kommentar postet d. 30-10-18 kl. 13:29. Emne: Rottesikrede fuglefodringshuse
Sådan fungerer fuglefoderhuset foran køkkenvinduet. De grene der stikker udenfor huset er en betydelig forbedring, idet fuglene bruger grenene til landeplads og afflyvningssted, hvorved de kan iagttages i meget lang tid. Raftebeklædningen omkring bunden er indvendig beklædt med tagpap, så intet foder triller ud mellem stavene. Fodringer sker i en skål på foderbrædtet, så det er nemt at gøre rent eller blive taget ind om natten. Raftebeklædningen er købt færdig og beregnet til bedafgrænsning.

Rottesikrede fuglefodringshuse (Sådan fungerer fuglefoderhuset foran køkkenvinduet. De grene der stikker udenfor huset er en betydel)
Besvar | Kommentér

Henrik Bjørslev

Svaraktivitet:

(3334)
#3 Svar postet d. 30-10-18 kl. 15:26. Emne: Rottesikrede fuglefodringshuse
Hvor i landet er det man ikke må fodre fugle på grund af rotter? I må da have haft et særligt udbredt problem, siden der ligefrem kommer forbud. Men kønt er det ikke ligefrem, I har ikke overvejet bare at sætte foderautomater på vinduerne?

Hilsen Henrik.

Besvar | Kommentér

Ingeborg Hansen
#4 Kommentar postet d. 30-10-18 kl. 15:46. Emne: Rottesikrede fuglefodringshuse
Hej Henrik. Det er ALLE kommuner i DK, som har et rotteproblem. Vi bor i 7000 området. Måske er det ikke kønt, men med de mange fugle vi har i vores store have, er det ikke på vinduerne jeg skal have mine foderstationer. Det tror jeg at spætten ville være utilfreds med. Iøvrigt kan jeg fra vinduet ikke se den ikke særlig elegante fod, så jeg er tilfreds.

Besvar | Kommentér

Henrik Bjørslev

Svaraktivitet:

(3334)
#5 Svar postet d. 30-10-18 kl. 15:50. Emne: Rottesikrede fuglefodringshuse
Hvad så med de foderautomater, der hænger i træerne? De er faktisk ret pæne, og spætterne er glade for dem. Eller mejsekugler hængt i rækker på snore ned fra træerne. Selvfølgelig kommer der lidt korn på jorden, men det gør der også med dine nuværende foderhuse.

Besvar | Kommentér

Benedikte Szanday

Svaraktivitet:

(32)
#6 Svar postet d. 30-10-18 kl. 15:51. Emne: Rottesikrede fuglefodringshuse
Hyggelig og imponerende når noen nedlegger så mye arbeid i fugleforingen!

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Ingeborg Hansen
#7 Kommentar postet d. 30-10-18 kl. 17:06. Emne: Rottesikrede fuglefodringshuse
Hvis du kunne se, hvor meget der spildes på jorden, når fuglene hakker i mejsebolde etc, ville du undre dig. Jeg kan jo kun skrive om det, rottefængeren har belært mig om.

Og ja, der er jo en grund til at f. eks. bogfinker finder deres føde under ophængte mejsekugler i træerne.

Jeg kan jo kun gøre det så godt jeg kan på min egen matrikel. Men man kan altid være sikker på at såfremt naboen har rotter, har man det også selv.

Om det er grimt eller ej, er jo en smagssag..... og fuglene er ligeglade. I dag har jeg observeret: skovspurve, blåmejser, sumpmejser, topmejser, musvitter, solsorte og en flagspætte. Hvor mange af disse fugle ville mon fodres på vinduesruden, rent bortset fra at jeg søger at holde fuglene borte fra at knække halsen mod vinduerne.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator