Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
28. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Ingeborg Hansen
Solsorte og rønnebær (Læst 580 gange) Postet d. 31-10-18 kl. 07:59
Jeg har et stort rønnebærtræ, som snart skal beskæres ganske alvorligt. Bærrene flyder over det hele, trædes ned og sviner. Det har undret mig, hvorfor ingen fugle vil spise bærrene. Løsningen er: bærrene skal have frost, før fuglene vil spise dem. Her til morgen talte jeg mindst 20 solsorte i gang med at spise rønnebærrene. Jeg håber at de også vil tage bærrene på jorden.

Med venlig hilsen - Ingeborg Hansen

Kommentér

Henrik Bjørslev
#1 Kommentar postet d. 31-10-18 kl. 22:59. Emne: Solsorte og rønnebær
Ja, frosne rønnebær er søde, sagde Solsorten

Kommentér

Ingeborg Hansen
#2 Kommentar postet d. 31-10-18 kl. 23:13. Emne: Solsorte og rønnebær
"De er sure sagde ræven" han kunne ikke nå dem!😖😫

Kommentér

Peer Jeppesen
#3 Kommentar postet d. 02-11-18 kl. 19:11. Emne: Solsorte og rønnebær

Hej Ingeborg,

Det kan også være, at fuglenes øgede interesse for rønnebærene skyldes at de skal spise mere for at holde varmen, når det er koldt.

På en kold vinterdag skal mindre fugle finde relativt meget føde, for at holde varmen efter solnedgang.

Mvh.

Peer Jeppesen

Kommentér

Ingeborg Hansen
#4 Kommentar postet d. 02-11-18 kl. 19:27. Emne: Solsorte og rønnebær
Nu har det jo ikke været specielt koldt de sidste par dage, nærmere varmt for årstiden. Men du har lidt ret, fordi det er tidligt om morgenen at interessen for rønnebærrene er størst og fuglene er sultne efter natten. Jeg har et sted læst, at fuglene synes bedst om bærrene når de begynder at gære og de kan redde sig en mindre "bimmelim".

Ingeborg

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator