Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

31. oktober 2018

Lavkvalitetsbillede af Halyomorpha halys?

Tægen på billedet blev fundet i en måltidskasse den 28.10.2018 i 4560 Vig, Nordvestsjælland.

Det formodes at det er et eksemplar af Halyomorpha halys pga. farvetegningerne/aftegningerne på antenner, bagben og vingemembranen og den marmorerede overflade. Men vi er dog langt fra sikker med bestemmelsen og for at undgå yderligere ukvalificerede spekulationer vil vi gerne høre en ekspertmening 🙂

Dette er desværre det eneste billede der er og kvaliteten er desværre ikke optimal. Det er IKKE mig der har taget billede, men jeg har fået observatørens samtykke til at lægge det op her. For eventuel at kunne opklare mysteriet.

Venlig hilsen,

Fynn

PS det kan jo også være der er nogen Photoshop-cracks der kan gøre noget ved overbelysningen, det kan jeg desværre ikke finde ud af...


Foto: Fynn-Rasmus Alt

De senest indberettede arter i Naturbasen: