Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. februar 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Klaus Grønlund
Stære og spurve sammen? (Læst 431 gange) Postet d. 07-11-18 kl. 20:09
Hejsa.

Jeg har bygget et redekasse-kompleks i tre etager. Konstruktionen måler 32x32x100cm, uden taget, og er 8-kantet. Den indeholder 4 rum på hver etage. Altså 12 rum i alt. Den skal sidde på en stolpe og bunden kommer til at være 2,5m over jorden, og toppen i ca 3,5m.

Og nu til spørgsmålet :

Kan øverste etage indrettes til stære (ø50mm hul) imens de 8 nederste indrettes til gråspurve (ø35mm)?

Vh Klaus

Besvar | Kommentér

Frank Overgaard Nielsen

Svaraktivitet:

(126)
#1 Svar postet d. 08-11-18 kl. 17:02. Emne: Stære og spurve sammen?
Det kan man jo godt og så se hvordan det går, jeg vil dog tro at spurvene flytter ind i alle kasserne

mvh

Frank

Besvar | Kommentér

Einar Flensted-Jensen

Svaraktivitet:

(827)
#2 Svar postet d. 08-11-18 kl. 17:21. Emne: Stære og spurve sammen?
Ja, du kan jo godt lave et fuglehotel som beskrevet.

Stæren er nu ikke nær så almindelig som den tidligere var, så du skal nok være heldig om der kommer andet end spurve og måske en mejse til at yngle i kassen.

Det er min erfaring, at fugle foretrækker kasser der kun er beregnet for et enkelt par.

Besvar | Kommentér

verner Frandsen

Svaraktivitet:

(417)
#3 Svar postet d. 08-11-18 kl. 19:39. Emne: Stære og spurve sammen?
Ja, du kan nok ikke få 2 par stære så tæt på hinanden, men spurvene vil godt være nabo til stære.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator