Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
16. december 2018

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Sommerfugle og lepidopterologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Helene Lina
Hvilken brun larve? (Læst 83 gange) Postet d. 08-11-18 kl. 09:58
Jeg fandt denne leve på mit køkkengulv. Kan i hjælpe med hvilken art det er? Og hvad kan jeg bedst gøre for at hjælpe den med at overleve? Sætte den ud igen eller fodre den herhjemme?

På forhånd tak

Hvilken brun larve? (Jeg fandt denne leve på mit køkkengulv. Kan i hjælpe med hvilken art det er? Og hvad kan jeg bedst g)
Helene Lina har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (750 x 808)
Besvar | Kommentér

Kjeld Brem

Svaraktivitet:

(7058)
#1 Svar postet d. 08-11-18 kl. 10:09. Emne: Hvilken brun larve?
Hej ... og velkommmen på Fugle og Natur.

Har du et tydeligt dorsalfoto (dvs et rygfoto, set lige ovenfra?) - Den kan sagtens klare sig udendørs, en del larver overvintrer netop som larve, så den er vant til naturen om vinteren.

Det er sandsynligvis en Noctua pronuba - Stor smutugle - men det er ikke en 100% sikker bestemmelse. Et par andre "spøger i kulissen"

Vil du fodre den, så giv den nogle grønne urter, Vejbred, Nælde, Mælkebøtte osv osv, som den lever af gennem vinteren.

Hvis du har mulighed for det, så tag et par fotos udendørs af den, i natur-natur - de står altid flotte.

hilsen Kjeld

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Kjeld Brem

Svaraktivitet:

(7058)
#2 Svar postet d. 08-11-18 kl. 10:10. Emne: Hvilken brun larve?
I øvrigt: Er det en skive æble, du har givet den - og spiser den af æblet? ... det er lidt interessant

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Helene Lina
#3 Kommentar postet d. 08-11-18 kl. 12:17. Emne: Hvilken brun larve?
Tak for svar

Dette er det bedste billede jeg har lige nu. Den gemmer sig

Jeg har givet den æble, som den har spist af med stort velbehag. Det var faktisk fordi jeg troede den var kommet i en pose æbler jeg havde hevet frem lige inden jeg fandt den.

Vil den have bedst af at komme ud igen? Jeg synes det er ret interessant at have den indendørs men hvis jeg risikerer at slå den ihjel vil jeg hellere sætte den ud.

Kan den spise nogle af de urter man kan købe? Jeg er bange for ikke at kunne finde nok mad til den.

Tak for hjælpen

Hvilken brun larve? (Tak for svar :)

Dette er det bedste billede jeg har lige nu. Den gemmer sig :)

Jeg har givet d)
Helene Lina har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator