Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. november 2018

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Tovingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Elisabeth Siegel
Suillia affinis? (Læst 61 gange) Postet d. 08-11-18 kl. 23:58
Denne flue blev set d.8.11.2018 i min have i Malling. Den var skønsmæssigt omkring 9 mm lang, og på et af mine andre billeder af dyret - som jeg har valgt ikke at vise, fordi det iøvrigt blev så grimt og dårligt - ses det (med sikkerhed!), at arista er langt behåret.

Der kommer 2 billeder.

(fortsættes)

Suillia affinis? (Denne flue blev set d.8.11.2018 i min have i Malling. Den var skønsmæssigt omkring 9 mm lang, og på )
Foto: Elisabeth Siegel
Klik på billedet for original størrelse (1705 x 1987)
Besvar | Kommentér

Elisabeth Siegel
#1 Kommentar postet d. 09-11-18 kl. 00:02. Emne: Suillia affinis?
Et billede mere.

Er det Suillia affinis, som også i tidligere efterår er antruffet på matriklen?

Vh Elisabeth

Suillia affinis? (Et billede mere.

Er det Suillia affinis, som også i tidligere efterår er antruffet på matriklen?
)
Foto: Elisabeth Siegel
Klik på billedet for original størrelse (1476 x 1656)
Besvar | Kommentér

Walther Gritsch

Svaraktivitet:

(11364)
#2 Svar postet d. 10-11-18 kl. 13:30. Emne: Suillia affinis?
Hej Elisabeth

Det afhænger alt sammen af, om der er behåring på undersiden af scutellum. Hvis der er, er det sikkert affinis. Hvis ikke, er det pallida. Begge har lang behåring på arista.

Jeg vil sige, at den ikke føles som affinis, men det er jo ikke videre videnskabeligt

Walther

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Elisabeth Siegel
#3 Kommentar postet d. 10-11-18 kl. 16:09. Emne: Suillia affinis?
Hej Walther,

Al respekt for dine uvidenskabelige følelser. Sådan noget tager jeg skam alvorligt! Konklusionen må herefter blive, at jeg undlader at obse fluen, da dokumentationen er utilstrækkelig. Du skal - som så mange gange før! - have mange tak for hjælpen.

Vh Elisabeth

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator