Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
17. december 2018

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Sommerfugle og lepidopterologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Anette Oehlenschlaeger
Ukendt sværmer (Læst 126 gange) Postet d. 11-11-18 kl. 23:43
Jeg har fundet denne lille natsværmer eller noget lignende på min datters rullegardin.

Den er Max. 2,5 cm i vingefang.

Og jeg blev vældig nysgerrig på hvad det er for en fin lille en?

Kan nogen opklare det?

Vh. Anette

Ukendt sværmer (Jeg har fundet denne lille natsværmer eller noget lignende på min datters rullegardin.
Den er Max. )
Anette Oehlenschlaeger har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Kjeld Brem

Svaraktivitet:

(7058)
#1 Svar postet d. 11-11-18 kl. 23:49. Emne: Ukendt sværmer
Hej Anette - og velkommen på Fugle og Natur.

Det er i hvert fald en Fjermøl, af en art, men jeg tror, det bliver svær at lande helt, bla. pga. billedets "kvalitet". Flere ligner hinanden ret meget.

Men du kan her se en oversigt over Europæiske Fjermøl, som der kan clickes videre på ... En del af dem lever også i Danmark.

(bemærk af der er 8 sider - talrækken over billederne)

- se linket HER

Venlig hilsen Kjeld

Besvar | Kommentér

Erik Steen Larsen

Svaraktivitet:

(3980)
#2 Svar postet d. 12-11-18 kl. 00:15. Emne: Ukendt sværmer
Hej Anette,

Det er ikke nogen sikker bestemmelse, men årstiden taget i betragtning og de få features man kan se på billedet, peger i retning af fjermøllet Amblyptilia acanthadactyla: - se linket HER

Men slet ikke nogen definitiv bestemmelse. Det er billedet desværre ikke godt nok til.

Mange hilsner,

Erik

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator