Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
15. december 2018

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

ole sørensen
Hvilken fugl har tabt nogle Enkelte af (bekka-) sine fjer ? :-) (Læst 272 gange) Postet d. 28-11-18 kl. 19:15
.... på gården bor nogle vilde katte. Sidste efterår fandt jeg resterne af en skovsneppe, “nede hvor de holder til”... et fornemt kattemåltid. I dag fandt jeg resterne af en dobbelt bekkasin, på en lille sti langs marken. Her plejer ikke at være nogen katte, men her kommer dagligt en hun spurvehøg ræsende.... men jeg tænker, at hvis høgen havde haft held til at slå en bekkasin, ville den ikke æde hele kraniet, og kuns levne næbdelene og nogle fjer. Det passer bedre med en kat, som jeg har set knase musehoveder med stor fornøjelse mange gange.... mit spørgsmål lyder nok noget i retning af : ...er vi sikre på, det er resterne af en dobbeltbekkasin ? Jeg synes næbbet virker en smule kort, ift hvad jeg husker....? Jeg har lettet en del i græsset på marken....

Mvh Ole

Hvilken fugl har tabt nogle Enkelte af (bekka-) sine fjer ?  :-) (.... på gården bor nogle vilde katte. Sidste efterår fandt jeg resterne af en skovsneppe, “nede hvor)
ole sørensen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (776 x 600)
Besvar | Kommentér

verner Frandsen

Svaraktivitet:

(287)
#1 Svar postet d. 28-11-18 kl. 20:09. Emne: Hvilken fugl har tabt nogle Enkelte af (bekka-) sine fjer ? :-)
Ja den er god nok.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

peter sunesen

Svaraktivitet:

(5809)
#2 Svar postet d. 28-11-18 kl. 21:21. Emne: Hvilken fugl har tabt nogle Enkelte af (bekka-) sine fjer ? :-)
Ja, Enkeltbekkasin har kun ca 4cm langt næb.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

ole sørensen
#3 Kommentar postet d. 28-11-18 kl. 22:02. Emne: Hvilken fugl har tabt nogle Enkelte af (bekka-) sine fjer ? :-)
Ok....tak for svar....og er næblængden helt normal for en dobbeltbekasin? Jeg havde gættet på måske 8 cm ?

Mvh Ole

Besvar | Kommentér

verner Frandsen

Svaraktivitet:

(287)
#4 Svar postet d. 29-11-18 kl. 16:38. Emne: Hvilken fugl har tabt nogle Enkelte af (bekka-) sine fjer ? :-)
Dets er meget normalt ud. Ved ikke, om næbbet som hos stor regnspove bliver ved at vokse efter at de er flyvefærdige.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator