Velkommen til arkivet

Her finder du arkiverede artikler og forumtråde fra Naturbasens nu lukkede hjemmeside "Danmarks Fugle og Natur".

Du kan benytte det nye forum "Artsbestemmelse", hvis du har brug for hjælp til identifikation af dyr, planter eller svampe fundet i Danmark.

Opret ny artsbestemmelse

28. november 2018

Hvilken fugl har tabt nogle Enkelte af (bekka-) sine fjer ? :-)

.... på gården bor nogle vilde katte. Sidste efterår fandt jeg resterne af en skovsneppe, “nede hvor de holder til”... et fornemt kattemåltid. I dag fandt jeg resterne af en dobbelt bekkasin, på en lille sti langs marken. Her plejer ikke at være nogen katte, men her kommer dagligt en hun spurvehøg ræsende.... men jeg tænker, at hvis høgen havde haft held til at slå en bekkasin, ville den ikke æde hele kraniet, og kuns levne næbdelene og nogle fjer. Det passer bedre med en kat, som jeg har set knase musehoveder med stor fornøjelse mange gange.... mit spørgsmål lyder nok noget i retning af : ...er vi sikre på, det er resterne af en dobbeltbekkasin ? Jeg synes næbbet virker en smule kort, ift hvad jeg husker....? Jeg har lettet en del i græsset på marken....

Mvh Ole :-)


Foto: ole sørensen

De senest indberettede arter i Naturbasen: