Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Mathias Hass
Hvilken svamp fra Assistents Kirkegård (KBH) (Læst 170 gange) Postet d. 03-12-18 kl. 16:13
Fundet idag på Assistents kirkegården i København. Nærmeste træ tro jeg var ædelgran, men ellers var der diverse nåle- og løvtræer i nærheden. Lugten mider mig om rå gulerod. Udrandede grålige lameller. Stokkød længdefibret. Hat radiært gråbrun fibret/skællet/filtet. Nogen der har et bud?

Hvilken svamp fra Assistents Kirkegård (KBH) (Fundet idag på Assistents kirkegården i København. Nærmeste træ tro jeg var ædelgran, men ellers var)
Mathias Hass har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (647 x 600)
Besvar | Kommentér

Mathias Hass
#1 Kommentar postet d. 03-12-18 kl. 16:14. Emne: Hvilken svamp fra Assistents Kirkegård (KBH)
2

Hvilken svamp fra Assistents Kirkegård (KBH) (2)
Besvar | Kommentér

Mathias Hass
#2 Kommentar postet d. 03-12-18 kl. 16:14. Emne: Hvilken svamp fra Assistents Kirkegård (KBH)
3

Hvilken svamp fra Assistents Kirkegård (KBH) (3)
Klik på billedet for original størrelse (763 x 600)
Besvar | Kommentér

Frank Desting

Svaraktivitet:

(1126)
#3 Svar postet d. 03-12-18 kl. 16:25. Emne: Hvilken svamp fra Assistents Kirkegård (KBH)
jordfarvet ridderhat er mit bud

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Mathias Hass
#4 Kommentar postet d. 03-12-18 kl. 16:37. Emne: Hvilken svamp fra Assistents Kirkegård (KBH)
Ja, den havde jeg også i tanker, så det tror jeg på. Tak for svar!

Besvar | Kommentér

Jette Anitha Hansen

Svaraktivitet:

(3571)
#5 Svar postet d. 03-12-18 kl. 16:47. Emne: Hvilken svamp fra Assistents Kirkegård (KBH)
Slægten er helt sikkert ridderhat, men hvilken..?

Jordfarvet ridderhat er fortrinsvis tilknyttet Fyr.

Prøv evt med nøglen - se linket HER eller svampeatlas

Vh Jette

Besvar | Kommentér

Mathias Hass
#6 Kommentar postet d. 03-12-18 kl. 17:03. Emne: Hvilken svamp fra Assistents Kirkegård (KBH)
Tak Jette, der var forskellige træer, måske også fyr og bøg, jeg må kigge lidt nærmere efter næste gang jeg kommer forbi.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator