Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
19. december 2018

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Simon Jensen
Rovfugl - kan ikke selv fastsætte det ud fra billedet. (Læst 361 gange) Postet d. 03-12-18 kl. 19:39
Hej,

I oktober tog jeg nogle billeder af nogle rovfugle, som var lidt langt væk. Jeg kan ikke helt bestemme, hvilken art det er.

Jeg synes alt ved fuglen stemmer overens med en rød glente, udover halen, som overhovedet ikke er kløftet.

Vedlagt er et billede, som jeg tænkte det mest visende.

Har I nogle bud?

Vh.

Simon

Rovfugl - kan ikke selv fastsætte det ud fra billedet. (Hej,

I oktober tog jeg nogle billeder af nogle rovfugle, som var lidt langt væk. Jeg kan ikke hel)
Foto: Simon Jensen
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

peter sunesen

Svaraktivitet:

(5811)
#1 Svar postet d. 03-12-18 kl. 19:45. Emne: Rovfugl - kan ikke selv fastsætte det ud fra billedet.
Ja, Det er en Musvåge.

Rød Glente er mere kontrastrig på de lidt længere vinger, og så er dens hoved lysere, og undersiden af kroppen mere ensfarvet rødbrun end Musvågens brunbrogede underside.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Eva Hansen
#2 Kommentar postet d. 03-12-18 kl. 19:51. Emne: Rovfugl - kan ikke selv fastsætte det ud fra billedet.
Ja, helt klart en musvåge

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator