Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
24. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Gerner Jensen
Hvilke store tragte med sidestillet stok ? (Læst 206 gange) Postet d. 04-12-18 kl. 16:22
Rådmandshaven (Næstved) 04.12.18. På død bøgegren i skovbunden under høje bøge. Største hatte op til 16 - 18 cm brede

Hvilke store tragte med sidestillet stok ? (Rådmandshaven (Næstved) 04.12.18. På død bøgegren i skovbunden under høje bøge. Største hatte op til)
Foto: gerner
Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#1 Kommentar postet d. 04-12-18 kl. 16:23. Emne: Hvilke store tragte med sidestillet stok ?
De voksede næsten alle parvis. Stok op til 25 - 30 mm tykke. Op til 5 -6 cm høje målt fra basis til det sted, hvor de nedløbende lameller starter

Hvilke store tragte med sidestillet stok ? (De voksede næsten alle parvis. Stok op til 25 - 30 mm tykke. Op til 5 -6 cm høje målt fra basis til )
Klik på billedet for original størrelse (863 x 650)
Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#2 Kommentar postet d. 04-12-18 kl. 16:24. Emne: Hvilke store tragte med sidestillet stok ?
Lamellerne ganske tætte

Hvilke store tragte med sidestillet stok ? (Lamellerne ganske tætte)
Klik på billedet for original størrelse (808 x 650)
Besvar | Kommentér

Christian Eldam

Svaraktivitet:

(35)
#3 Svar postet d. 04-12-18 kl. 16:52. Emne: Hvilke store tragte med sidestillet stok ?
Mit bud er lidt gamle alm Østershat

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Jette Anitha Hansen

Svaraktivitet:

(3571)
#4 Svar postet d. 04-12-18 kl. 18:51. Emne: Hvilke store tragte med sidestillet stok ?
Jeg er helt enig i budet

Vh Jette

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Kirsten Andersen

Svaraktivitet:

(3)
#5 Svar postet d. 04-12-18 kl. 20:34. Emne: Hvilke store tragte med sidestillet stok ?
Ja Christian, og Jette har ret v.h Kirsten

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Gerner Jensen
#6 Kommentar postet d. 04-12-18 kl. 21:44. Emne: Hvilke store tragte med sidestillet stok ?
Tak skal I have, allesammen

Min første reaktion, da jeg så dem, var faktisk Østerhat, men så kom jeg i tvivl, bl.a.fordi, jeg syntes stokken var for lang. Lige inden jeg så disse svampe, havde jeg på et levende bøgetræ set nogle andre svampe, som jeg dømte til Østershat, og de så jo noget anderledes ud

Hvilke store tragte med sidestillet stok ? (Tak skal I have, allesammen :-)
Min første reaktion, da jeg så dem, var faktisk Østerhat, men så ko)
Klik på billedet for original størrelse (827 x 650)
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator