Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
19. december 2018

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Emil Frederiksen
Hvordan skal Obs indrapporteres? (Læst 347 gange) Postet d. 05-12-18 kl. 00:23
Anden er set ved Møllestrøm ved Haderslev 03DEC18. Det er en Gråand, men ikke en hvilken som helst Gråand. Jeg lagde den op på DOF på Facebook som en "Parkand", men den var mere end det. Se K N Flensted´s kommentar herunder:

"Knud Neergaard Flensted: Gråanden er ikke en ´parkand´, men derimod det temmelig usædvanlige fænomen, der kaldes ´intersex´, dvs. en androgyn and! "

Hvordan noterer jeg obs i Fugleognatur.dk uden at den forsvinder mellem alle de andre Gråænder?

Hvordan skal Obs indrapporteres? (Anden er set ved Møllestrøm ved Haderslev 03DEC18. Det er en Gråand, men ikke en hvilken som helst G)
Emil Frederiksen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (1200 x 857)
Besvar | Kommentér

Eva Hansen
#1 Kommentar postet d. 05-12-18 kl. 00:26. Emne: Hvordan skal Obs indrapporteres?
Hvad androgynt skulle der være ved den, den ligner en ganske almindelig gråand, en andrik.

Besvar | Kommentér

Frank Desting

Svaraktivitet:

(3674)
#2 Svar postet d. 05-12-18 kl. 07:57. Emne: Hvordan skal Obs indrapporteres?
Det er en helt almindelig Gråand han, og du skal bare rapportere den som sådan en....

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Michael Carlsen

Svaraktivitet:

(9)
#3 Svar postet d. 05-12-18 kl. 09:10. Emne: Hvordan skal Obs indrapporteres?
Uden at ville bevæge mig ind på det and-rogyne, så er det ikke en helt almindelig gråand. Det er ikke helt sædvanligt med en gråandrik, der ikke er i pragtdragt i december (selv om syge, skadede og på anden måde langtidsstressede individer kan fælde usædvanlig sent). Og næbfarven er mere hun end han.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Frank Desting
#4 Kommentar postet d. 05-12-18 kl. 09:11. Emne: Hvordan skal Obs indrapporteres?
Den skal under alle omstændigheder rapporteres som en helt almindelig Gråand!

Besvar | Kommentér

peter sunesen

Svaraktivitet:

(5811)
#5 Svar postet d. 05-12-18 kl. 10:05. Emne: Hvordan skal Obs indrapporteres?
Enig med Frank (og Knud N. Flensted).

Rapporteres som Gråand, for det er det jo, evt med en kommentar om ´androgynt´ udseende.

Så vidt jeg ved er rene hermafroditer meget sjældne, oftere er det sterile hunner, som får denne blanding af han- og hunlignende dragtkarakterer.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Niels J. Henriksen

Svaraktivitet:

(927)
#6 Svar postet d. 05-12-18 kl. 13:14. Emne: Hvordan skal Obs indrapporteres?
JEg er så enig med Peter, der er enig med Frank og Knud

Anden her er enten en andrik med hunlige træk i udseendet eller en and med mest hanlig dragt. Gråænder i den slags dragter er ikke helt ualmindelige.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator