Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
15. december 2018

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Fotografering og digiscoping -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Sebastian Bøss
Valg af kamera og objektiver (Læst 419 gange) Postet d. 05-12-18 kl. 18:29
Hej

Jeg ønsker lidt hjælp til køb af spejlreflekskamera, da jeg gerne vil tage bedre billeder men ikke har den store viden om udstyr og teknik.

Jeg har brug for at tage billeder på mellemlang afstand, f.eks. af landskaber, personer, husdyr mm. Derudover vil jeg også gerne tage gode fotos af fugle og vildt på langt hold. Jeg regner derfor med, at jeg har brug for to objektiver.

Mit budget skal helst holde sig under 15000 i alt for både kamerahus og objektiver.

Er der nogle som har nogle bud på kamera/objektiver, som opfylder mine krav?

Jeg regner med at jeg skal ind i en forretning og prøve lidt forskellige modeller, men det ville være rart at have nogle ideer om, hvad der kunne være relevant at se nærmere på.

Jeg har også kigget lidt på spejlløse kameraer, men har svært ved at finde information om hvorvidt egenskaberne hos denne type kamera kan dække mine behov. Er der nogle der har erfaring med det?

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh.

Sebastian

Besvar | Kommentér

Ole Stauning
#1 Kommentar postet d. 06-12-18 kl. 12:28. Emne: Valg af kamera og objektiver
Generelt er det nok fortsat lidt dyrere med spejlløse systemer end med spejlrefleks.

Pentax er kendt for at være "value for money", hvis det er det du prioriterer.

Inspiration kan evt. hentes i dpreview´s buying guides: - se linket HER?

Selv er jeg skiftet fra Canon DSLR til Fujifilm X spejlløst for et par år siden.

DBH Ole

Besvar | Kommentér

Ole Stauning
#2 Kommentar postet d. 06-12-18 kl. 12:31. Emne: Valg af kamera og objektiver
Ud fra "Best Bargains" listen på dpreview skulle du nok blandt andet kigge på Nikon D7200 - se linket HER.

DBH Ole

Besvar | Kommentér

Ole Stauning
#3 Kommentar postet d. 06-12-18 kl. 12:57. Emne: Valg af kamera og objektiver
Du kunne så overveje at supplere et Nikon D7200 kamera kit med 18-105 mm zoom (- se linket HER?) med et Tamron SP 70-300mm F4-5.6 (- se linket HER?). Det samlede køb holder sig derved nemt indenfor budgettet.

DBH Ole

Besvar | Kommentér

Ole Stauning
#4 Kommentar postet d. 06-12-18 kl. 13:01. Emne: Valg af kamera og objektiver
Faktisk er der penge nok til at købe en lidt kraftigere telezoom, så du skulle måske i stedet se på Tamron 100-400mm F4.5-6.3 Di VC USD

(- se linket HER).

DBH Ole

Besvar | Kommentér

Uffe Jensen

Svaraktivitet:

(10)
#5 Svar postet d. 06-12-18 kl. 13:58. Emne: Valg af kamera og objektiver
Hej

En 100-400mm egner sig ikke specielt godt til landskaber.

Nu kender jeg ikke så meget til Nikon. Men jeg anvender en 24-105 mm som standard objektiv, på canon med en APSC censor,dvs en defacto brændvidde på 38-168 mm. Den er fin til landskaber og personer, evt. undtagen indendørs hvor man er tættere på sine motiver.

Hvad med AF-S DX NIKKOR 16-80mm f/2.8-4E ED VR, eller er den for dyr: - se linket HER.

mvh

Uffe Jensen

Besvar | Kommentér

Ole Stauning
#6 Kommentar postet d. 06-12-18 kl. 14:04. Emne: Valg af kamera og objektiver
"Derudover vil jeg også gerne tage gode fotos af fugle og vildt på langt hold"

Derfor duer det ikke at supplere normalzoomen med en vidvinkelzoom. Jeg har i øvrigt taget landskabsfotos, som jeg selv var meget godt tilfreds med, med mit Canon DSLR udstyr og den medfølgende 18-55mm normalzoom.

DBH Ole

Besvar | Kommentér

Ole Stauning

Svaraktivitet:

(11)
#7 Svar postet d. 06-12-18 kl. 14:09. Emne: Valg af kamera og objektiver
Så faktisk vil mit svar som markedet og dine ønsker og økonomi ser ud nu blive:

Nikon D7200 kamera kit med 18-105 mm zoom suppleret med Tamron 100-400mm F4.5-6.3 Di VC USD.

Det kan akkurat gøres indenfor budgettet (se links til forhandlere/tilbud eller tjek selv på f.eks. pricerunner).

DBH Ole

Besvar | Kommentér

Kjeld Brem
#8 Kommentar postet d. 06-12-18 kl. 14:50. Emne: Valg af kamera og objektiver
Et sidespring, til Ole: Hvorfor skiftet? - og er du tilfreds med resultatet? (har selv Fuji, men systemkamera)

Besvar | Kommentér

Jannik Andersen
#9 Kommentar postet d. 06-12-18 kl. 15:05. Emne: Valg af kamera og objektiver
Hvad med Tamron 18-400 mm ? Den koster knap 5000,- og kan benyttes til både landskab og fugle/dyr.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator