Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
15. december 2018

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Susanne Nielsen
Kan denne bestemmes med flere fotos? (Læst 137 gange) Postet d. 06-12-18 kl. 16:14
Så disse 9/11 Anderup Huse, Odense på dødt ved. De var ikke store, den største jeg den dag så (foto 1)var ca. 9 cm i diameter, men der var mange i uordentlige rækker. Nogle ser ud som om de kommer ud med "bagsiden" først, og oversiden af svampen er lodden af hår.

Mvh. Susanne

Kan denne bestemmes med flere fotos? (Så disse 9/11 Anderup Huse, Odense på dødt ved. De var ikke store, den største jeg den dag så (foto )
Susanne Nielsen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Susanne Nielsen
#1 Kommentar postet d. 06-12-18 kl. 16:16. Emne: Kan denne bestemmes med flere fotos?
Foto 2: Samme eks, tættere på

Kan denne bestemmes med flere fotos? (Foto 2: Samme eks, tættere på)
Besvar | Kommentér

Susanne Nielsen
#2 Kommentar postet d. 06-12-18 kl. 16:18. Emne: Kan denne bestemmes med flere fotos?
Foto 3: Bagside

Kan denne bestemmes med flere fotos? (Foto 3: Bagside)
Besvar | Kommentér

Susanne Nielsen
#3 Kommentar postet d. 06-12-18 kl. 16:20. Emne: Kan denne bestemmes med flere fotos?
Foto 4: Unge eks, lodden overside

Kan denne bestemmes med flere fotos? (Foto 4: Unge eks, lodden overside)
Besvar | Kommentér

Susanne Nielsen
#4 Kommentar postet d. 06-12-18 kl. 16:21. Emne: Kan denne bestemmes med flere fotos?
Foto 5: Placering på veddet

Kan denne bestemmes med flere fotos? (Foto 5: Placering på veddet)
Besvar | Kommentér

Susanne Nielsen
#5 Kommentar postet d. 06-12-18 kl. 16:27. Emne: Kan denne bestemmes med flere fotos?
Foto 6: Lille ny med pels

Kan denne bestemmes med flere fotos? (Foto 6: Lille ny med pels :-))
Besvar | Kommentér

Christian Eldam

Svaraktivitet:

(7)
#6 Svar postet d. 06-12-18 kl. 18:10. Emne: Kan denne bestemmes med flere fotos?
Mit bud er håret læderporesvamp. - se linket HER

Besvar | Kommentér

Aksel Jørgensen

Svaraktivitet:

(2538)
#7 Svar postet d. 07-12-18 kl. 02:55. Emne: Kan denne bestemmes med flere fotos?
For farvet til haaret -> broget laederporesvamp

Besvar | Kommentér

Susanne Nielsen
#8 Kommentar postet d. 08-12-18 kl. 14:02. Emne: Kan denne bestemmes med flere fotos?
Tak til begge! Det begynder at ane mig at dette var én af de svampe, hvor man havde gjort klogt i at vide hvilke artskendetegn, man skulle nærfotografere før man spurgte hvilken art det er... Og at der måske i virkeligheden skal mikroskopi til at adskille flere lign. arter. Jeg har ikke kunnet læse mig til hvilke fotos evt. ville være relevante eftersom jeg ikke kender hardcore terminologien (resupinat, trimitisk, filtlag versus porelag, osv.) Men kunne måske have gjort opmærksom på, at der er 16 dage mellem foto 1 og foto 2. Svampen udviklede sig ikke yderligere i perioden, og bliver sandsynligvis derfor ikke mørkere end foto 1. På foto 2 er den bare ældet. Selv synes jeg slet ikke den ligner Broget Læderporesvamp - hverken farve, form eller underside med mærkelige høje porevægge. Så - undskyld - men jeg tør ikke lade denne stå som andet end uafgjort og skriver ikke ind.

Mvh. Susanne

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator