Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
19. december 2018

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

jacob lind
hvilken terne er det? (Læst 361 gange) Postet d. 06-12-18 kl. 20:33
Hermed billede af terne, foto taget på Azorerne 10.10.2017

Er det en rosenterne. Denne her har sorte ben, men i fuglebøgerne har den røde ben. Fjordterne skulle også have røde ben. så jeg er noget usikker. Gode forslag imødeses.

hvilken terne er det? (Hermed billede af terne, foto taget på Azorerne 10.10.2017
Er det en rosenterne. Denne her har sort)
Foto: Jacob Lind / Terne Azorerne 10102017
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Einar Flensted-Jensen
#1 Kommentar postet d. 07-12-18 kl. 07:42. Emne: hvilken terne er det?
Den terne ser underlig ud.

Det ser ud til, at der er kommet lidt for meget kontrast på. Kan du ikke prøve at vise et uredigeret billede.

Besvar | Kommentér

jacob lind
#2 Kommentar postet d. 07-12-18 kl. 09:07. Emne: hvilken terne er det?
hermed et foto mere ( uredigeret) Jeg kom til at se på gamle nilleder fra 2017 og kunne ikke lige se hvilken fugl det var. Mente jeg havde styr på de fugle som jeg havde set. Har noteret i 2017 at det formentlig var en dværgterne ungfugl. og da jeg så den ret tæt på har jeg også kunnet vurdere størrelsen. Men lad mig høre din mening

hvilken terne er det? (hermed et foto mere ( uredigeret)  Jeg kom til at se på gamle nilleder fra 2017 og kunne ikke lige s)
Foto: Jacob Lind / er det en dværgterne ungfugl?
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

peter sunesen

Svaraktivitet:

(5811)
#3 Svar postet d. 07-12-18 kl. 14:04. Emne: hvilken terne er det?
Fjordterne bliver mit bud, nok den herhjemme sjældent sete første sommerdragt (2k).

Rosenterne har spinklere næb, kortere ben, og har en hvid bagkant på både hånd- og armsvingfjer. Desuden virker hånden meget mørk for denne art, hvorimod Fjordternebilledet nedenfor er et ganske godt match.

- se linket HER

Besvar | Kommentér

Jørgen Munck

Svaraktivitet:

(87)
#4 Svar postet d. 07-12-18 kl. 14:06. Emne: hvilken terne er det?
Enig i Fjordterne ad vinter.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator