Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
27. september 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Kikkert og andet feltudstyr -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Rasmus Keis Neerbek
Opbevaring af spritsamling (Læst 547 gange) Postet d. 09-12-18 kl. 16:00
Hej

Jeg savner bud på løsning til opbevaring af ganske små belæg i sprit - der skal ideelt set kun lige være plads til, at man kan snige en etiket ned i glasset.

Det er sådan set ligegyldigt om det er plast eller glas, bare de har en rimelig kvalitet og med et sikkert lukkesystem (en smule fordampning er vel svær at undgå).

Nogen bud??

mvh, Rasmus

Besvar | Kommentér

Ulrik Hasle Nielsen

Svaraktivitet:

(2)
#1 Svar postet d. 09-12-18 kl. 16:54. Emne: Opbevaring af spritsamling
Hej Rasmus

Prøv at se på - se linket HER , dem tror jeg at mange af os bruger. Rigtig langtidserfaring har jeg dog ikke, de ældste jeg har er vist et par år gamle uden, at det er svundet nævneværdigt i spritten.

Mvh Ulrik

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Rasmus Keis Neerbek
#2 Kommentar postet d. 09-12-18 kl. 17:01. Emne: Opbevaring af spritsamling
Perfekt, Ulrik, ser helt rigtigt ud.

Tak for det.

Besvar | Kommentér

Rasmus Keis Neerbek
#3 Kommentar postet d. 11-12-18 kl. 18:05. Emne: Opbevaring af spritsamling
Bare lige som opfølgning...

Jeg havde også slået forespørgslen op på Dipterists Forum, og fik her forslaget om: - se linket HER

mvh, Rasmus

Besvar | Kommentér

Linda Kjær-Thomsen
#4 Kommentar postet d. 11-12-18 kl. 18:33. Emne: Opbevaring af spritsamling
Bare til orientering: Springhaler egner sig ikke til længere tids opbevaring i sprit

Besvar | Kommentér

Rasmus Keis Neerbek
#5 Kommentar postet d. 11-12-18 kl. 18:40. Emne: Opbevaring af spritsamling
Hej Linda

Du er som vanlig uhyre skarp i dine iagttagelser, og din bemærkning her var jeg sådan set ikke klar over, og det har da i den sammenhæng en vis betydning.

Du skal være meget velkommen til at uddybe hvilke alternativer der i så fald er, evt. i en pm så tråden her ikke pludselig ændrer alt for meget karakter.

mvh, Rasmus

Besvar | Kommentér

Linda Kjær-Thomsen
#6 Kommentar postet d. 11-12-18 kl. 18:48. Emne: Opbevaring af spritsamling
Prøv at skrive en mail til Arne Fjellberg, har kan sikkert vejlede dig bedre end jeg kan!

- se linket HER

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator