Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. april 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Isabelle Lagrange Bustrup
Duehøj elllers Spurvehøj ? Gilleleje 11 DEC (Læst 1004 gange) Postet d. 11-12-18 kl. 12:55
Hej,

En ny besøgende i vores have.

Jeg troede en Spurvehøg, men jeg har lige læst:

"---Duehøg, mellemstor, muskuløs --bred vinger og lang brede hale, --- har vingefang som en Musvåge --Den kan sprjde fra hustage --"

og jeg tror nu, at det kunne være en Duehøg.

På forhånd tak for jeres kommentarer.

Venlig hilsen

Isabelle

Duehøj elllers Spurvehøj ? Gilleleje 11 DEC (Hej,

En ny besøgende i vores have.
Jeg troede en Spurvehøg, men jeg har lige læst:

"---Duehøg)
Foto: Isabelle Lagrange Bustrup
Klik på billedet for original størrelse (800 x 533)
Besvar | Kommentér

#1 Kommentar postet d. 11-12-18 kl. 12:56. Emne: Duehøj elllers Spurvehøj ? Gilleleje 11 DEC
photo no. 2

Duehøj elllers Spurvehøj ? Gilleleje 11 DEC (photo no. 2)
Besvar | Kommentér

#2 Kommentar postet d. 11-12-18 kl. 12:57. Emne: Duehøj elllers Spurvehøj ? Gilleleje 11 DEC
photo no. 3

Duehøj elllers Spurvehøj ? Gilleleje 11 DEC (photo no. 3)
Besvar | Kommentér

Frede Mørch
#3 Kommentar postet d. 11-12-18 kl. 13:23. Emne: Duehøj elllers Spurvehøj ? Gilleleje 11 DEC
Hej Isabelle

Det er en hun af Spurvehøg. Den har tynde ben, og lange tynde tæer - se linket HER

Mvh Frede

Besvar | Kommentér

#4 Kommentar postet d. 11-12-18 kl. 13:30. Emne: Duehøj elllers Spurvehøj ? Gilleleje 11 DEC
En stor tak Frede,

venlig hilsen

isabelle

Besvar | Kommentér

Frede Mørch
#5 Kommentar postet d. 11-12-18 kl. 13:32. Emne: Duehøj elllers Spurvehøj ? Gilleleje 11 DEC
Det var da så lidt!-)

Jeg har selv for tiden daglige besøg af den - dette skud et taget for en time siden, desværre gennem en rude.....

Mvh Frede

Duehøj elllers Spurvehøj ? Gilleleje 11 DEC (Det var da så lidt!-)

Jeg har selv for tiden daglige besøg af den - dette skud et taget for en ti)
Frede Mørch har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

peter sunesen

Svaraktivitet:

(6311)
#6 Svar postet d. 11-12-18 kl. 13:36. Emne: Duehøj elllers Spurvehøj ? Gilleleje 11 DEC
Ja, jeg tror også på en hun (ungfugl) af Spurvehøg.

Dragten er jo ens for han og hun i den alder, så det er udelukkende fuglens proportioner, og det svært definerbare "jizz", som afgør sagen for Frede og mig.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

#7 Kommentar postet d. 11-12-18 kl. 13:38. Emne: Duehøj elllers Spurvehøj ? Gilleleje 11 DEC
ja, så smukt!

Besvar | Kommentér

Frede Mørch
#8 Kommentar postet d. 11-12-18 kl. 14:04. Emne: Duehøj elllers Spurvehøj ? Gilleleje 11 DEC
Du nævner proportioner, men selve størrelsen er vel også en parameter, Peter?

Og størrelsen kan jo være svær at vurdere uden sammenligningsgrundlag i samme foto.

Her er et foto med begge køn, med en udfarvet han. Det er taget for en måned siden, og jeg synes at hunnen er synligt større end hannen.

Mvh Frede

PS: Er det egentlig ikke usædvanligt at se de to køn sammen medio november? Jeg antager at Spurvehøg ikke danner par der holder sammen i mere end én ynglesæson?

Duehøj elllers Spurvehøj ? Gilleleje 11 DEC (Du nævner proportioner, men selve størrelsen er vel også en parameter, Peter?

Og størrelsen kan j)
Frede Mørch har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Eva Hansen
#9 Kommentar postet d. 11-12-18 kl. 14:32. Emne: Duehøj elllers Spurvehøj ? Gilleleje 11 DEC
Spurvehøg som rigtig mange forveksler med den meget større duehøg.

Se til sammenligning billeder af døde eksemplarer af både hanner og hunner af de to arter

- se linket HER

Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator