Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. maj 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Kristian Frederiksen
Hvilken fugl? (Læst 470 gange) Postet d. 29-12-18 kl. 18:46
Spottede denne rovfugl-lignende krabat på stengærde på vores grund ved svensk ødegård i Blekinge. Kan nogen hjælpe med at bestemme, hvad det er for en fugl?

Hvilken fugl? (Spottede denne rovfugl-lignende krabat på stengærde på vores grund ved svensk ødegård i Blekinge. Ka)
Kristian Frederiksen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Andreas Graversen

Svaraktivitet:

(38)
#1 Svar postet d. 29-12-18 kl. 18:52. Emne: Hvilken fugl?
Hej Kristian!

Det er en Tjur...

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Kristian Frederiksen
#2 Kommentar postet d. 29-12-18 kl. 18:58. Emne: Hvilken fugl?
Fantastisk! Tak for svaret og opklarelsen. Det giver god mening, at det er en tjur.

Besvar | Kommentér

Mogens Holme

Svaraktivitet:

(7)
#3 Svar postet d. 30-12-18 kl. 17:39. Emne: Hvilken fugl?
Flot billede af en dejlig fugl, som ikke er ret almindelig i Blekinge

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Erik Søgaard-Andersen

Svaraktivitet:

(153)
#4 Svar postet d. 30-12-18 kl. 18:16. Emne: Hvilken fugl?
En Tjur. Fantastisk fugl. Mødte den flere gange i 1980´erne (vikarierede i Sverige). Flot!

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Kristian Frederiksen
#5 Kommentar postet d. 30-12-18 kl. 21:23. Emne: Hvilken fugl?
Tak for svarene. Rigtigt flot fugl at opleve tæt på og første gang for mit vedkommende efter ellers en del år i ødegården. Jeg tænkte først, at det var en fasan, men kunne godt se, at den ikke holdt, da jeg kom nærmere. Har hørt mange historier om aggressive urfugle og tjuren, så holdt mig lidt på afstand. Men den var utroligt rolig og daskede rundt på vores grund en times tid.

Hvilken fugl? (Tak for svarene. Rigtigt flot fugl at opleve tæt på og første gang for mit vedkommende efter ellers )
Kristian Frederiksen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (733 x 600)
Besvar | Kommentér

Benedikte Szanday

Svaraktivitet:

(17)
#6 Svar postet d. 30-12-18 kl. 21:49. Emne: Hvilken fugl?
Det er stort sett i parringstiden om våren at hormonene gjør tjuren aggressiv og forvirret. Ellers er den stort sett fredelig, med mindre du er veldig uheldig og støter på en fugl som har tatt feil av årstidene!

Mvh Benedikte.

P.S. Hvis du får muligheten, bør du prøve å få med det tjurens parringlek om våren. En fantastisk opplevelse!

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator