Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. maj 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jan Pedersen
Troldand? (Læst 359 gange) Postet d. 04-01-19 kl. 19:01
Prøver lige igen, idet det ser ud til at linkene til min forespørgsel ikke virker (de virker ikke hos mig - efter billede 2 er lagt op) - se linket HER - se linket HER

Jeg beklager, hvis jeg spammer forumet med den samme forespørgsel - det er absolut ikke min hensigt.

Jeg synes det ligner en troldand, men de plejer vist ikke have så meget hvidt ved næbroden - eller er det mig, der ikke har set ordentligt efter?

Set i Hornbæk Enge den 24. december 2018.

Venlig hilsen

Jan

Troldand? (Prøver lige igen, idet det ser ud til at linkene til min forespørgsel ikke virker (de virker ikke ho)
Jan Pedersen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (1200 x 800)
Besvar | Kommentér

Morten Kofoed-Hansen

Svaraktivitet:

(606)
#1 Svar postet d. 04-01-19 kl. 19:03. Emne: Troldand?
Hej, ja, der er vist lidt bøvl med scriptet pt. - men en troldand er det, når der er så bred en sort næbnegl og Taffeland ikke er involveret.

mvh Morten

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Niels J. Henriksen

Svaraktivitet:

(1033)
#2 Svar postet d. 04-01-19 kl. 19:34. Emne: Troldand?
Ja, "siden kan ikke vises" var, hvad der dukkede op, men som Morten skriver ingen tivivl om troldand. Den har også lidt top- og de kan have endu mere hvidt ved næbroden.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Henrik Bjørslev

Svaraktivitet:

(2840)
#3 Svar postet d. 04-01-19 kl. 21:39. Emne: Troldand?
Ja, alene det at den 2 gange har forhekset din tråd, viser jo tydeligt at det er en Troldand

Hilsen Henrik.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

peter sunesen

Svaraktivitet:

(6037)
#4 Svar postet d. 04-01-19 kl. 21:44. Emne: Troldand?
Henrik fortjener et grønt flag for sit vittige (og korrekte) svar

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Jan Pedersen
#5 Kommentar postet d. 04-01-19 kl. 22:35. Emne: Troldand?
Godt nytår Morten, Niels, Henrik og Peter

Mange tak for svarene - især til Henrik, der også har gennemskuet årsagen til mine udfordringer

Venlig hilsen

Jan

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator