Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
19. januar 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Karen Thomsen
Hvilke gæs med rød/rødbrun på hals mv ? (Læst 323 gange) Postet d. 09-01-19 kl. 00:51
På marker tæt på Lodbjerg og Ørum sø 6/1-19 gik der umådelig mange gæs - sikkert 1000 eller flere.

Har spottet Bramgæs og Grågæs - men derudover, så synes der som om, at der også er x-antal gæs ... nogen som jeg slet ikke kan sætte ID på.

Billedet er beskåret rigtig meget, men der synes en pæn antal med på dette foto. Har sat rødt kryds ved dem, som synes mest "med rød eller rødbrun farve" på.

Er det muligt at sætte ID på - til trods for den ringe fotokvalitet ?

På forhånd tak - hvis nogen tør komme med et bud

Mvh Karen

Hvilke gæs med rød/rødbrun på hals mv ? (På marker tæt på Lodbjerg og Ørum sø 6/1-19 gik der umådelig mange gæs - sikkert 1000 eller flere.
)
Foto: Karen Thomsen
Klik på billedet for original størrelse (799 x 600)
Besvar | Kommentér

Karen Thomsen
#1 Kommentar postet d. 09-01-19 kl. 00:55. Emne: Hvilke gæs med rød/rødbrun på hals mv ?
.. lige endnu et af de "rødlige" gæs

Hvilke gæs med rød/rødbrun på hals mv ? (.. lige endnu et af de "rødlige" gæs)
Klik på billedet for original størrelse (763 x 410)
Besvar | Kommentér

ole sørensen

Svaraktivitet:

(484)
#2 Svar postet d. 09-01-19 kl. 01:43. Emne: Hvilke gæs med rød/rødbrun på hals mv ?
...jeg tror simpelthen, det er Vorherre der har begavet gæssene med lidt solskin

Mvh Ole

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Karen Thomsen
#3 Kommentar postet d. 09-01-19 kl. 02:06. Emne: Hvilke gæs med rød/rødbrun på hals mv ?
Hej Ole.

Tjah .. det kan du måske have ret i .. men det undrer mig så, hvorfor han har været så gavmild overfor nogen af dem - og ikke de andre

Se foto her ... disse stod på samme mark - altså ikke ret langt fra dem, som jeg mener ser rødbrune ud.

Disse har jo ikke snerten af andre farver - end dem de nu skal have ...

Prøver lige af afvente om der skulle være en anden, som også mener, at det er en vis herre, der har leget med farverne

Men tak for dit (temmelig sikker) svar

Mvh Karen

Hvilke gæs med rød/rødbrun på hals mv ? (Hej Ole.

Tjah ..  det kan du måske have ret i  :-) .. men det undrer mig så, hvorfor han har være)
Klik på billedet for original størrelse (800 x 457)
Besvar | Kommentér

Einar Flensted-Jensen

Svaraktivitet:

(632)
#4 Svar postet d. 09-01-19 kl. 06:41. Emne: Hvilke gæs med rød/rødbrun på hals mv ?
Jeg er enig med Ole.

Belysningen betyder meget for hvordan billedet fremstår, og det er en af de største udfordringer ved bestemmelse af fugle ud fra billeder.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

peter sunesen

Svaraktivitet:

(5869)
#5 Svar postet d. 09-01-19 kl. 06:42. Emne: Hvilke gæs med rød/rødbrun på hals mv ?
Enig med Ole i hans konklusion

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Henrik Bjørslev

Svaraktivitet:

(2674)
#6 Svar postet d. 09-01-19 kl. 10:57. Emne: Hvilke gæs med rød/rødbrun på hals mv ?
Ganske enig med d´herrer. Dit 3. billeder er skarpere og med højere opløsning, derfor ingen farvefejl. Men med så kraftigt udsnit kan der let opstå forvrængning af farverne. Billederne er meget varme i farverne, og næsten alle de gæs, der ikke fremviser det rødlige stik, har ikke den del af brystet fremme i solen.

Hilsen Henrik.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Karen Thomsen
#7 Kommentar postet d. 09-01-19 kl. 23:25. Emne: Hvilke gæs med rød/rødbrun på hals mv ?
Okay ja .. jeg troede ellers lige, at der var opfundet gæs med de rød-brune farver .. .. nogen som jeg slet ikke kendte til

Indrømmet - har dog heller ikke kunne finde nogen, der ligner

Nå, men altså ... solen gjorde sit på gæssene - kl. var vist også ca. 15.30.

Stor tak for hjælpen til Jer alle.

Mvh Karen

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator