Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
22. januar 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Insekter og entomologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Brian Willum Petersen
Hvilken barklusnymfe? (Læst 81 gange) Postet d. 09-01-19 kl. 20:06
Endnu en med påtrykt hesteskomønster, men med den farve og de striber er det vist ikke noget Valenzuela-værk. Kan der siges noget om den? Borrensbjerg, Møn 1. januar.

Mvh Brian.

Hvilken barklusnymfe? (Endnu en med påtrykt hesteskomønster, men med den farve og de striber er det vist ikke noget Valenzu)
Foto: Brian Willum Petersen
Klik på billedet for original størrelse (933 x 693)
Besvar | Kommentér

Elisabeth Siegel

Svaraktivitet:

(487)
#1 Svar postet d. 09-01-19 kl. 23:09. Emne: Hvilken barklusnymfe?
Hej Brian,

Det er en nymfe af Ectopsocus sp. Længere kan jeg ikke komme, da jeg ikke kan kende forskel på de to Ectopsocus-arter i nymfestadiet.

Vh Elisabeth

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Elisabeth Siegel
#2 Kommentar postet d. 09-01-19 kl. 23:12. Emne: Hvilken barklusnymfe?
PS. Den mørke hestesko er bare tarmindhold, der skinner igennem. Så kræet er formodentlig i god ernæringstilstand.

Besvar | Kommentér

Brian Willum Petersen
#3 Kommentar postet d. 10-01-19 kl. 18:36. Emne: Hvilken barklusnymfe?
Aha! Det havde jeg ikke lige luret i den her forbindelse, tak for svaret. Havde jeg set bort fra det havde jeg godt kunnet genkende den som Ectopsocus sp.

Mvh Brian.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator