Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. maj 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Tovingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Michael Larsen
Kærflue? (Læst 88 gange) Postet d. 11-01-19 kl. 05:30
Jeg tænkte, om denne mon kunne være en kærflue? Har aflang mørk krop under vingerne. Taget på Ærø 26-7-2018.

Kærflue? (Jeg tænkte, om denne mon kunne være en kærflue? Har aflang mørk krop under vingerne. Taget på Ærø 26)
Foto: Michael Larsen
Klik på billedet for original størrelse (800 x 576)
Besvar | Kommentér

Michael Larsen
#1 Kommentar postet d. 11-01-19 kl. 06:01. Emne: Kærflue?
eller måske en loxocera albiseta, ganske enkelt?

Besvar | Kommentér

Karsten Thomsen

Svaraktivitet:

(1606)
#2 Svar postet d. 11-01-19 kl. 07:32. Emne: Kærflue?
Du har antagelig ganske ret; de sære antenner viser i alle fald, at fluen hører til de smukke Loxocera (rodfluer), og albiseta er vist den almindeligste. Desværre er der en art mere, der umiddelbart ser identisk ud på fotos, så den kan antagelig ikke komme længere end Loxocera sp.

Prøv at konsultere ældre tråde, eller vent på virkeligt skarpe folk.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Michael Larsen
#3 Kommentar postet d. 11-01-19 kl. 12:33. Emne: Kærflue?
Tror, du har helt ret, Karsten. Jeg faldt netop ind i en gammel tråd, hvor vanskelighederne med at få den helt til art, skyldtes et stort set identisk billede. Men det er også helt fint med en sp.´er. Jeg er ikke stødt på denne delikate art før men håber at genfinde den

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator