Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
22. januar 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Denize Thejl Rasmussen
Kan man se hvilken fugleart dette er? :) (Læst 364 gange) Postet d. 12-01-19 kl. 12:32
d. 31-12-2018

Sundstrup (i forbindelse med Middelhavsstenpikkeren)

Billedet er ikke optimalt, men jeg blev lidt nysgerrig på, hvilken fugl det mon kunne være. Tænkte selv Gråsisken, men er ikke sikker

Der var et par stykker (erindre 2-3) af fuglene, som sad sammen i det her træ.

Kan man se hvilken fugleart dette er? :) (d. 31-12-2018
Sundstrup (i forbindelse med Middelhavsstenpikkeren)

Billedet er ikke optimalt, me)
Foto: Denize Thejl Rasmussen
Klik på billedet for original størrelse (710 x 600)
Besvar | Kommentér

peter sunesen

Svaraktivitet:

(5876)
#1 Svar postet d. 12-01-19 kl. 12:49. Emne: Kan man se hvilken fugleart dette er? :)
Ja, det er Gråsisken, og med så gulbrunt på hoved og hals, må det være den lokale race, cabaret, som tidligere havde artsstatus, og da kaldtes Lille Gråsisken.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Denize Thejl Rasmussen
#2 Kommentar postet d. 12-01-19 kl. 15:37. Emne: Kan man se hvilken fugleart dette er? :)
Tusind tak for svar Jeg havde nemlig Lille Gråsisken i baghovedet, men var meget i tvivl herom

Jeg håber, at det er ok, at jeg spørger herind til: Jeg fik fortalt (eller har misforstået) for x antal tid siden, at lille gråsisken og stor gråsisken er 2 separate arter, til trods for de står samlet i min udgave af Fugle i Felten (købt i 2016). Så bare lige for at være heeelt sikker, så er Lille Gråsisken/cabaret i dag en variant af Gråsisken og ikke en selvstændig art?

Besvar | Kommentér

Henrik Bjørslev

Svaraktivitet:

(2677)
#3 Svar postet d. 12-01-19 kl. 17:42. Emne: Kan man se hvilken fugleart dette er? :)
Ja, nyere forskning viser, at det bare er 2 forskellige racer, som de også oprindeligt var klassificeret. Der er vist stadig enkelte, der vælger at opfatte dem som 2 arter, ellers ryger der jo et kryds på listen

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Denize Thejl Rasmussen
#4 Kommentar postet d. 12-01-19 kl. 22:38. Emne: Kan man se hvilken fugleart dette er? :)
Mange tak for opklaringen!

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator