Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
22. januar 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Sommerfugle og lepidopterologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Christina Gottlieb
Jeg kan ikke finde den i '' Insekter i Danmark''... (Læst 145 gange) Postet d. 13-01-19 kl. 13:34
... og prøver af finde ud af, hvilken det er ad denne vej. Den sad i dag, 13.1. 2019 i vores Vinterjasmin på et kosteskaft ( i Vejen by). Mon jeg skulle tage den ind på den lukkede terrasse, hvor diverse overvintrende planter holder til? Eller kan den overleve udenfor i dette mærkelige vejr?

Taknemmelig for råd og svar!

Christina

Jeg kan ikke finde den i
Christina Gottlieb har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Elisabeth Siegel

Svaraktivitet:

(121)
#1 Svar postet d. 13-01-19 kl. 13:41. Emne: Jeg kan ikke finde den i '' Insekter i Danmark''...
Hej Christina,

Det er ihvertfald en Agatugle - se linket HER.

Hvordan (og om overhovedet) du evt. kan hjælpe den til overvintring, ved jeg desværre ikke. Måske kan en anden råde dig i den sag.

Vh Elisabeth

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Martin Bjerg
#2 Kommentar postet d. 13-01-19 kl. 13:42. Emne: Jeg kan ikke finde den i '' Insekter i Danmark''...
Agatugle (Phlogophora meticulosa). Jo den kan godt overleve ude i vejret; det gør dens artsfæller. Tit finder de et beskyttet sted i en brændestabel, hult træ, skur eller noget, så hvis du kan sætte den ud et lignende sted, så klarer den sig nok fint.

Besvar | Kommentér

Magnus Lauritsen

Svaraktivitet:

(102)
#3 Svar postet d. 13-01-19 kl. 13:44. Emne: Jeg kan ikke finde den i '' Insekter i Danmark''...
Hej Christina.

Det er helt rigtigt at den ikke er i bogen "Insekter i Danmark". Men bogen er nu stadig god til de mest almindelige og basale arter vi har her i DK.

Det er en agatugle (Phlogophora meticulosa).

- se linket HER

Mvh. Magnus.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Christina Gottlieb
#4 Kommentar postet d. 13-01-19 kl. 13:57. Emne: Jeg kan ikke finde den i '' Insekter i Danmark''...
Tak, alle tre for hurtige svar! Nu finder jeg et godt sted til den. Og min Insekt´bibel´ har tidligere været min støtte,så den forbliver det også i fremtiden. Ofte er det min manglende evne til at sammenligne fotos/ emnet og tegningerne, der gør, at jeg bliver nødt til at bede om hjælp. Skulle øve mig lidt mere!😁

Tak!

Besvar | Kommentér

Martin Bjerg
#5 Kommentar postet d. 13-01-19 kl. 14:01. Emne: Jeg kan ikke finde den i '' Insekter i Danmark''...
Også en fin bog, men de 1200 arter i bogen er selvfølgelig kun en forret til de godt 20000 arter, der findes i Danmark, så derfor er det bestemt ikke altid, at man kan komme til art med et fundet dyr med den som eneste facitliste/ Bibel.

Besvar | Kommentér

Christina Gottlieb
#6 Kommentar postet d. 13-01-19 kl. 15:27. Emne: Jeg kan ikke finde den i '' Insekter i Danmark''...
....og derfor synes jeg, at det er pragtfuldt at kunne hente informationer og hjælp her på sitet!!!

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator