Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
16. januar 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Sommerfugle og lepidopterologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Karsten Thomsen
Hvilken flot larve på ahornblad? (Læst 203 gange) Postet d. 13-01-19 kl. 22:10
Piledøbbel, Sydals, 15. juni.

Hvilken flot larve på ahornblad? (Piledøbbel, Sydals, 15. juni.)
Karsten Thomsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 533)
Besvar | Kommentér

Kjeld Brem

Svaraktivitet:

(7096)
#1 Svar postet d. 14-01-19 kl. 04:12. Emne: Hvilken flot larve på ahornblad?
Det er en Acronicta rumicis - Syreugle

Venlig hilsen Kjeld

Hvilken flot larve på ahornblad? (Det er en Acronicta rumicis - Syreugle

Venlig hilsen Kjeld)
Kjeld Brem har vedhæftet dette billede
[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Karsten Thomsen
#2 Kommentar postet d. 14-01-19 kl. 08:09. Emne: Hvilken flot larve på ahornblad?
Du er uforlignelig, Kjeld! Hvordanerdetnu, kommer der en bog om larverne fra dig?

Besvar | Kommentér

Kjeld Brem

Svaraktivitet:

(7096)
#3 Svar postet d. 14-01-19 kl. 09:10. Emne: Hvilken flot larve på ahornblad?

Tjoo, på sigt - men hvor lang sigten den bliver, ved jeg ikke - måske et år til 1½, med lidt god vilje - i hvert fald nok som E-bog.

Om der til gengæld nogensinde kommer en fysisk, aner jeg ikke. Der er mange "genvordigheder", både teknisk og jeg har også nogle fysiske, jeg selv trækkes med, som hele tiden trækker processen noget i langdrag - samt et job ved siden af.

Hvis intet anden kan lykkes, overvejer jeg simpelt hen af "sælge fra døren", dvs selv stå for hele Distributionen af E-bog, og lade det gå sin skæve og rolige gang.

Det kan også være, der sker noget helt andet. Det aner jeg ikke. Foreløbigt skriver jeg bare videre i det tempo, der kan lade sig gøre - men mangler i hvert fald 100-150 arter endnu, for at den bliver gedigen. Til gengæld bliver den super at arbejde med. Bruger selv demoen konstant på min Tablet. Du kan lynhurtigt bevæge dig rundt i de foreløbige 300 sider, via interne links - og do. ydre links til netsider om art. Jeg forsøger at gøre den så brugervenlig som det tidsmæssigt og teknisk set er muligt - men indrømmet: Der er meget bøvl omkring projektet.

hilsen Kjeld

Besvar | Kommentér

Kjeld Brem
#4 Kommentar postet d. 14-01-19 kl. 12:05. Emne: Hvilken flot larve på ahornblad?
I så fald vil det så blive som Download fra skyen - eller måske som brændt CD-rom. Det bliver en ret stor fil - en PDF (som nu er på knap 200 Mb - så den vil sikkert ende omkring de 300 MB, inden projektet er færdigt)

En fordel ved download er, at hvis der skulle komme ændringer, rettelser og udvidelser, så er det let at distribuere ...

Besvar | Kommentér

Wolle Badura
#5 Kommentar postet d. 15-01-19 kl. 15:40. Emne: Hvilken flot larve på ahornblad?
Det lyder interessant.

Kan man blive skrevet op eller offentligører du det et sted, når og hvis den bliver klar.

Besvar | Kommentér

Kjeld Brem

Svaraktivitet:

(7096)
#6 Svar postet d. 15-01-19 kl. 16:16. Emne: Hvilken flot larve på ahornblad?
- du skal nok få noget respons, når ...

Jeg laver sandsynligvis et opslag både her - og på Facebook - måske endda en egen side kun om det? ...

Besvar | Kommentér

Wolle Badura
#7 Kommentar postet d. 15-01-19 kl. 16:59. Emne: Hvilken flot larve på ahornblad?
Super, tak.

Jeg følger med....

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator