Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
27. juni 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Udenlandsk natur -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Birthe Søjberg
Frugter med en utrolig blå farve (Læst 214 gange) Postet d. 19-01-19 kl. 20:14
Ved en gennemgang af mine billeder faldt jeg over dette, taget i Irland d.04-09-2005.

Jeg har altid undret mig over, hvad det var for en plante, der producerer frugter med så lysende blå farve.

Er der nogen af jer, der kender den?

Nu har jeg forsøgt at tilføje et billede. Det lader sig tilsyneladende ikke gøre, så jeg bliver nødt til at linke til min side. Beklager

- se linket HER

Besvar | Kommentér

Jens Lund Hansen

Svaraktivitet:

(22)
#1 Svar postet d. 19-01-19 kl. 20:29. Emne: Frugter med en utrolig blå farve
Hej Birthe

Det må være Ophiopogon japonicus

- se linket HER:

Men afvent gerne en anden mening.

Mvh. Jens

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Birthe Søjberg
#2 Kommentar postet d. 19-01-19 kl. 22:32. Emne: Frugter med en utrolig blå farve
Hej Jens

tak for dit forslag. Jeg synes dog ikke, bladene passede helt, så jeg fik en anelse om, at den ikke er hjemmehørende i Irland, så jeg søgte på "garden plant blue fruit -blueberry", og bingo! Jeg tror, det er denne - se linket HER Dianella caerulea, flax lily, hjemmehørende i Australien.

Hvad mener du?

MVH

Birthe

Besvar | Kommentér

Jens Lund Hansen

Svaraktivitet:

(22)
#3 Svar postet d. 20-01-19 kl. 16:42. Emne: Frugter med en utrolig blå farve
Hej Birthe

Jeg er enig i, at bladene passer bedst på dit forslag - men har ikke hands-on kendskab til nogen af de nævnte arter.

Mvh. Jens

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede

Svaraktivitet:

(719)
#4 Svar postet d. 21-01-19 kl. 18:12. Emne: Frugter med en utrolig blå farve
Jeg er med på Dianella caerulea.

Ole

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Birthe Søjberg
#5 Kommentar postet d. 21-01-19 kl. 20:42. Emne: Frugter med en utrolig blå farve
Tak skal du ha´, Ole. så kan jeg lukke tråden.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator