Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
25. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jesper Lund
Svamp i blomme-blad? (Læst 274 gange) Postet d. 21-01-19 kl. 19:32
Jeg spurgte om denne i forum for galle og miner, men blev foreslået at spørge svampefolket: Hvad er dette, på blad af et blommetræ?

Stevns Ådal, 2. juli.

vh Jesper

Svamp i blomme-blad? (Jeg spurgte om denne i forum for galle og miner, men blev foreslået at spørge svampefolket: Hvad er )
Jesper Lund har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 587)
Besvar | Kommentér

Jesper Lund
#1 Kommentar postet d. 21-01-19 kl. 19:32. Emne: Svamp i blomme-blad?
vh Jesper

Svamp i blomme-blad? (vh Jesper)
Jesper Lund har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (792 x 600)
Besvar | Kommentér

Stig Madsen
#2 Kommentar postet d. 22-01-19 kl. 13:34. Emne: Svamp i blomme-blad?
Det kunne minde om Stigmina carpophilus (- se linket HER), men det er generelt svært at udtale sig om "skudhuls"-sygdomme i Prunus-slægten.

Skudhulsdannelse er en reaktion fra værten for at isolere patogenet, som kan være alt fra bakterier og virus til svampe. Der skal enten mikroskopi til eller andre indicier som f.eks. sygdomsudvikling i kviste, blomster eller frugter.

Besvar | Kommentér

Jesper Lund
#3 Kommentar postet d. 22-01-19 kl. 15:03. Emne: Svamp i blomme-blad?
Mange tak, Stig

Et navn må jeg så undvære - til gengæld fik jeg en forklaring på endnu et hjørne af naturens mangfoldighed

vh Jesper

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator