Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
26. juni 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Udenlandsk natur -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jørgen Hugo Jensen
Hvilken art er denne lille grå slange fra Thailand? (Læst 164 gange) Postet d. 23-01-19 kl. 00:55
Jeg så den på Koh Tao d. 10. februar 2016. Den lå på den asfalterede sti og var trafikdræbt. Den er måske omkring 40 cm i fuld længde.

Hvilken art er denne lille grå slange fra Thailand? (Jeg så den på Koh Tao d. 10. februar 2016. Den lå på den asfalterede sti og var trafikdræbt. Den er )
Jørgen Hugo Jensen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Henrik Bringsøe

Svaraktivitet:

(459)
#1 Svar postet d. 23-01-19 kl. 06:59. Emne: Hvilken art er denne lille grå slange fra Thailand?
Hej Jørgen.

Det er en kukrisnog af slægten Oligodon. Jeg mener ikke, det er muligt at sætte artsnavn på den. Der pågår en del revisionsarbejde med denne gruppe af snoge, og det kan ikke udelukkes, at det er en art, der vil blive beskrevet som en ny art på et tidspunkt.

Venligst

Henrik Bringsøe

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Jørgen Hugo Jensen
#2 Kommentar postet d. 23-01-19 kl. 13:14. Emne: Hvilken art er denne lille grå slange fra Thailand?
Tak for svaret Henrik.

Mvh. hugo

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator