Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
25. september 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Brian Willum Petersen
Hvilke røde svampe? (Læst 234 gange) Postet d. 26-01-19 kl. 23:01
Hvis det da er svampe?? Gammelt billede fra foden af en træstamme, Amager Fælled d. 28. juli 2011:

Mvh Brian.

Hvilke røde svampe? (Hvis det da er svampe?? Gammelt billede fra foden af en træstamme, Amager Fælled d. 28. juli 2011:
)
Foto: Brian Willum Petersen
Klik på billedet for original størrelse (716 x 600)
Besvar | Kommentér

Peder Brøgger
#1 Kommentar postet d. 27-01-19 kl. 20:05. Emne: Hvilke røde svampe?
Jeg tror ikke, at det er svampe. Det ligner rødder fra en skovbundsplante, eller træet selv, som er vokset op under løsnet død bark og derpå ud gennem sprækker og revner. Rødderne er normalt hvide/blege, men farves røde i dagslys.

Arterne af flerårige dueurter har sådanne tykke saftspændte rødder. Mange andre planter ligeså. Med årstallet i betragtning kan du nok ikke huske planterne i nærheden af træet.

Vh Peder

Besvar | Kommentér

Brian Willum Petersen
#2 Kommentar postet d. 27-01-19 kl. 22:17. Emne: Hvilke røde svampe?
Hej Peder.

Det med, at det er træet selv der skyder rødder var også én af de ting jeg selv tænkte inden jeg skrev. Det var derfor jeg var usikker på om det overhovedet var en svamp. På samme træ ses også nogle grene der har fået lov at vokse videre ud. Og nej, jeg husker ikke de andre planter i nærheden. Men tak for svaret, du må gerne svare, så jeg kan flage.

Mvh Brian.

Hvilke røde svampe? (Hej Peder.

Det med, at det er træet selv der skyder rødder var også én af de ting jeg selv tænkte)
Foto: Brian Willum Petersen
Besvar | Kommentér

Peder Brøgger

Svaraktivitet:

(6)
#3 Svar postet d. 28-01-19 kl. 20:06. Emne: Hvilke røde svampe?
Dit andet billede ligner unge vanris på lind. Svært at afgøre uden blade. Men lind sætter ofte utallige vanris ved stammefoden, og den har et højtliggende rodnet.

Vh Peder

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator