Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. februar 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Anitha Fosgerau Jensen
Hvilken fugl har lagt disse æg? (Læst 442 gange) Postet d. 29-01-19 kl. 10:32
Kan disse æg være fra fuglekongen? Æggene er fundet i græsset under et grantræ, hvor jeg har observeret et fuglekongepar.

Hvilken fugl har lagt disse æg? (Kan disse æg være fra fuglekongen? Æggene er fundet i græsset under et grantræ, hvor jeg har observe)
Foto: Fugleæg
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

peter sunesen

Svaraktivitet:

(5931)
#1 Svar postet d. 29-01-19 kl. 13:50. Emne: Hvilken fugl har lagt disse æg?
Ifgl opslag i Reder Æg og Unger, er Fuglekongeæg mindre, så den tror jeg ikke på.

Måske en lidt større småfugl som Rødhals?

Besvar | Kommentér

Anitha Fosgerau Jensen
#2 Kommentar postet d. 29-01-19 kl. 13:56. Emne: Hvilken fugl har lagt disse æg?
Jeg tænkte også lidt på det med størrelsen! Jeg har også rødhals i haven, så det er nok mere sandsynligt.

Besvar | Kommentér

verner Frandsen

Svaraktivitet:

(299)
#3 Svar postet d. 29-01-19 kl. 17:52. Emne: Hvilken fugl har lagt disse æg?
Nej ikke fuglekonge, de er meget mindre. Tror heller ikke på rødhals, da de ikke bygger frit i et grantræ. Kunne være mange: finkeart, sanger.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

peter sunesen

Svaraktivitet:

(5931)
#4 Svar postet d. 29-01-19 kl. 20:44. Emne: Hvilken fugl har lagt disse æg?
Æggene blev fundet "i græsset under et grantræ" hvilket IMO ikke lyder som et usædvanligt sted for en jordrugende art.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator