Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. februar 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Ulrik Hasle Nielsen
Gråsisken (Læst 249 gange) Postet d. 04-02-19 kl. 14:30
Hej, er der nogen der har et bud på, om det er den lille eller den store Gråsisken, der besøgte min have igår? Gadevang ved Hillerød.

3 uskarpe fotos taget i dårligt lys gennem 3 lag glas (der stærkt trænger til pudsning )

Mvh Ulrik

Gråsisken (Hej, er der nogen der har et bud på, om det er den lille eller den store Gråsisken, der besøgte min )
Ulrik Hasle Nielsen har vedhæftet dette billede
Klik på billedet for original størrelse (800 x 562)
Besvar | Kommentér

Ulrik Hasle Nielsen
#1 Kommentar postet d. 04-02-19 kl. 14:31. Emne: Gråsisken
2

Gråsisken (2)
Klik på billedet for original størrelse (800 x 588)
Besvar | Kommentér

Ulrik Hasle Nielsen
#2 Kommentar postet d. 04-02-19 kl. 14:32. Emne: Gråsisken
3

Gråsisken (3)
Klik på billedet for original størrelse (800 x 578)
Besvar | Kommentér

Henrik Bjørslev

Svaraktivitet:

(2708)
#3 Svar postet d. 04-02-19 kl. 16:53. Emne: Gråsisken
Med det tydelige hvide vingebånd og den lyse grålige fjerdragt er det Stor Gråsisken.

Hilsen Henrik.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

peter sunesen

Svaraktivitet:

(5931)
#4 Svar postet d. 04-02-19 kl. 17:37. Emne: Gråsisken
Holder med Henrik her.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Morten Kofoed-Hansen

Svaraktivitet:

(592)
#5 Svar postet d. 04-02-19 kl. 18:00. Emne: Gråsisken
Og så skal det vel nævnes at Lille gråsisken er den hjemlige (sydlige) ynglerace - eller art(afhængig af hvem man spørger), der kun overvintrer ganske fåtalligt herhjemme. Laaaaaaangt de fleste gråsiskener vi ser okt-april er Store gråsiskner, der overvintrer herhjemme ifm. med invasioner. Nogle år er der få, de sidste par har der været mange, især sidste vinter.

mvh Morten

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Ulrik Hasle Nielsen
#6 Kommentar postet d. 04-02-19 kl. 18:25. Emne: Gråsisken
Tak for det d´herrer - dejligt med bred enighed.

Stor Gråsisken var også den jeg hældte til selv - men jeg synes altid der er en lille tvivl der sidder og nager når jeg prøver at sætten navn på dem. Jeg synes sgu de ligner hinanden - men fugle er jo heller ikke min spidskompetance.

Ja Morten, jeg ved jo godt, at der her om vinteren er langt flest af de Store, men omvendt ser jeg jo også hvor meget i naturen, der har ændret sig de sidste åringer. Masser af arter, der tidligere aldrig blev fundet om vinteren, bliver jo nu fundet også på denne årstid så...

Mvh Ulrik

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator