Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
23. februar 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Udenlandsk natur -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Ole Stauning
Hvilken eksotisk udseende edderkop på svensk "vedspis" (Læst 221 gange) Postet d. 05-02-19 kl. 23:15
På brændekomfuret i køkkenet på en svensk torp april 2010.

En han formoder jeg; men af hvilken art?

DBH Ole

Hvilken eksotisk udseende edderkop på svensk "vedspis" (På brændekomfuret i køkkenet på en svensk torp april 2010.
En han formoder jeg; men af hvilken art?)
Foto: © 2010 Ole Stauning
Klik på billedet for original størrelse (1000 x 1000)
Besvar | Kommentér

Karl Schlichter

Svaraktivitet:

(4)
#1 Svar postet d. 05-02-19 kl. 23:22. Emne: Hvilken eksotisk udseende edderkop på svensk "vedspis"
Hej Ole

Jeg er bestemt ikke ekspert i edderkopper. Men den minder meget om en dødningehovededderkop.

Lad dog tråden være åben, indtil du får en melding fra en mere erfaren inden for edderkopper.

Venlig hilsen

Karl Schlichter

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Benedikte Szanday

Svaraktivitet:

(11)
#2 Svar postet d. 10-02-19 kl. 19:59. Emne: Hvilken eksotisk udseende edderkop på svensk "vedspis"
Jeg er heller ingen edderkoppekspert, men jeg tror Karl har helt rett. Mange Philodromus - arter må skilles ved genitaliesjekk, med med det svarthvite utgaven av Philodromus margaritatus skal det visstnok ikke være forvekslingsmuligheter:

- se linket HER

En bekreftelse er uansett velkommen!

Mvh Benedikte.

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Ole Stauning
#3 Kommentar postet d. 11-02-19 kl. 09:15. Emne: Hvilken eksotisk udseende edderkop på svensk "vedspis"
Karl og Benedikte, mig har I overbevist, men I vil tilsyneladende gerne have flere at dele ansvaret med, så jeg lader tråden stå åben lidt endnu.

DBH Ole

Besvar | Kommentér

Werner Meng

Svaraktivitet:

(101)
#4 Svar postet d. 11-02-19 kl. 10:54. Emne: Hvilken eksotisk udseende edderkop på svensk "vedspis"
Philodromus margaritatus er rigtig

M.v.h. Werner

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Ole Stauning
#5 Kommentar postet d. 11-02-19 kl. 11:26. Emne: Hvilken eksotisk udseende edderkop på svensk "vedspis"
Så må det være tilstrækkeligt. Tak til Werner også.

DBH Ole

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator