Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. marts 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Navn Forum -> Udenlandsk natur -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Ole Stauning
Hvad kaldes denne pragtfulde "Malva"? (Læst 371 gange) Postet d. 05-02-19 kl. 23:40
Den er fotograferet september 2010 i Dragør - og det er vel strengt taget ikke i udlandet. Natur er det heller ikke. Måske skulle den bare i Karplanter; men nu er den altså her.

DBH Ole

Hvad kaldes denne pragtfulde "Malva"? (Den er fotograferet september 2010 i Dragør - og det er vel strengt taget ikke i udlandet. Natur er )
Foto: © 2010 Ole Stauning
Klik på billedet for original størrelse (1080 x 720)
Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede

Svaraktivitet:

(708)
#1 Svar postet d. 06-02-19 kl. 18:33. Emne: Hvad kaldes denne pragtfulde "Malva"?
Det synes som om yderbægret er 3-fliget. Er det rigtigt? Yderbægrets flige har betydning for ID.

Ole

Besvar | Kommentér

Ole Stauning
#2 Kommentar postet d. 06-02-19 kl. 19:48. Emne: Hvad kaldes denne pragtfulde "Malva"?
Umiddelbart vil jeg sige 3-fliget, hvis jeg forstår det ret...

DBH Ole

Hvad kaldes denne pragtfulde "Malva"? (Umiddelbart vil jeg sige 3-fliget, hvis jeg forstår det ret...

DBH Ole)
Klik på billedet for original størrelse (880 x 1320)
Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede

Svaraktivitet:

(708)
#3 Svar postet d. 07-02-19 kl. 14:52. Emne: Hvad kaldes denne pragtfulde "Malva"?
Hvordan er støvfanget, trådformet eller hovedformet?

Er yderbægerets blade sammenvokset ved grunden eller frie.

Længden af yderbæger i forhold til bægeret. Jeg tror mest på en Lavatera, men evt. en Malva.

Ole

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Stig Madsen

Svaraktivitet:

(417)
#4 Svar postet d. 07-02-19 kl. 15:40. Emne: Hvad kaldes denne pragtfulde "Malva"?
Jeg tror også mest på en Lavatera. Sikkert en eller anden kultivar med base i Lavatera x clementii.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Ole Stauning
#5 Kommentar postet d. 07-02-19 kl. 15:43. Emne: Hvad kaldes denne pragtfulde "Malva"?
Det drejer sig om en busk på cirka 3 meters højde. Jeg kan ikke udelukke at den tages i koldhus om vinteren. Det kan meget vel være en cultivar af noget...

DBH Ole

Besvar | Kommentér

Ole B. Lyshede

Svaraktivitet:

(708)
#6 Svar postet d. 07-02-19 kl. 16:28. Emne: Hvad kaldes denne pragtfulde "Malva"?
Jeg vil mene, at det så er Lavatera arborea.

Ole

Besvar | Kommentér

Ole Stauning
#7 Kommentar postet d. 07-02-19 kl. 17:25. Emne: Hvad kaldes denne pragtfulde "Malva"?
Helt forkert bladform, med mindre den er noget særligt ved denne cv.

Besvar | Kommentér

Ole Stauning
#8 Kommentar postet d. 07-02-19 kl. 17:54. Emne: Hvad kaldes denne pragtfulde "Malva"?
Nær ved grænsen for hvad jeg kan trække ud af billederne.

Hvad kaldes denne pragtfulde "Malva"? (Nær ved grænsen for hvad jeg kan trække ud af billederne.)
Klik på billedet for original størrelse (908 x 1280)
Besvar | Kommentér

Ole Stauning
#9 Kommentar postet d. 07-02-19 kl. 17:55. Emne: Hvad kaldes denne pragtfulde "Malva"?
Og tilsvarende med det andet.

Hvad kaldes denne pragtfulde "Malva"? (Og tilsvarende med det andet.)
Klik på billedet for original størrelse (800 x 1128)
Besvar | Kommentér

Side 1 af 2 - Gå til side 1 2

Næste side | >>

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator