Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
24. marts 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Udenlandsk natur -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Jørgen Hugo Jensen
Kan denne rovedderkop fra Thailand bestemmes til art? (Læst 152 gange) Postet d. 07-02-19 kl. 22:00
Jeg så den i Khao Sok National Park d. 21. august 2017.

Kan denne rovedderkop fra Thailand bestemmes til art? (Jeg så den i Khao Sok National Park d. 21. august 2017.)
Jørgen Hugo Jensen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Ole Stauning
#1 Kommentar postet d. 07-02-19 kl. 23:09. Emne: Kan denne rovedderkop fra Thailand bestemmes til art?
Jeg er på ingen måde edderkoppemand; men den ligner da godt nok vores hjemlige Pisaura mirabilis en hel del.

DBH Ole

Besvar | Kommentér

Stig Madsen

Svaraktivitet:

(417)
#2 Svar postet d. 08-02-19 kl. 00:30. Emne: Kan denne rovedderkop fra Thailand bestemmes til art?
Prøv at kigge på Thalassius albocinctus.

[Accepteret svar]
Besvar | Kommentér

Jørgen Hugo Jensen
#3 Kommentar postet d. 08-02-19 kl. 16:32. Emne: Kan denne rovedderkop fra Thailand bestemmes til art?
Tak for svar, Ole og Stig. Jeg kunne se, når jeg googlede på Thalassius albocinctus, at det bl.a. havde noget med øjenstillingen at gøre, og at den ofte sås nær vand:

- se linket HER

Jeg så den netop nær floden, der flyder på grænsen til nationalparken. Vedrørende øjnene ser det også ud til at min har øjenstilling som et glad mund, mens vores hjemlige Pisaura mirabilis ser ud til at have en lige række af øjne i nederste række.

Mvh. Hugo

Kan denne rovedderkop fra Thailand bestemmes til art? (Tak for svar, Ole og Stig. Jeg kunne se, når jeg googlede på Thalassius albocinctus, at det bl.a. ha)
Jørgen Hugo Jensen har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Ole Stauning
#4 Kommentar postet d. 08-02-19 kl. 16:37. Emne: Kan denne rovedderkop fra Thailand bestemmes til art?
Som sagt, jeg er ikke edderkoppemand. Jeg siger at den ligner Pisaura mirabilis. Jeg er superglad for bare at have ramt den rette familie Pisauridae

DBH Ole

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator