Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
21. oktober 2021

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Pattedyr -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Stine Mortensen
Brandmus i København?? (Læst 328 gange) Postet d. 12-02-19 kl. 22:27
Jeg observerede her til aften en mus ved Nordhavn Station på Østerbro i Kbh. Den hoppede frem og tilbage på fortovet. Jeg kunne gå helt tæt på den men tænkte desværre ikke på at tage et billede. Det var først, da jeg søgte informationer om den bagefter, at jeg begyndte at undre mig. Den havde en meget tydelig sort stribe hele vejen ned ad ryggen. Var det virkelig en brandmus, der i storbyen???

Besvar | Kommentér

Stig Madsen
#1 Kommentar postet d. 20-02-19 kl. 10:50. Emne: Brandmus i København??
Det burde ikke være en umulighed. Brandmusen lever i byer, hvor den er mere almindelig. I Warszawa har den f.eks. levet i centrum i i hvert fald hundrede år - se linket HER

Baneterrænet omkring Nordhavn St., inkl. haverne mod syd, kunne godt tænkes at være gode habitater.

Besvar | Kommentér

Stine Mortensen
#2 Kommentar postet d. 21-02-19 kl. 09:15. Emne: Brandmus i København??
Tak, Stig!

Besvar | Kommentér

Stig Madsen
#3 Kommentar postet d. 21-02-19 kl. 09:28. Emne: Brandmus i København??
Hov, jeg fik lige vendt verdenskortet på hovedet inde i .. hovedet. De små haver ligger naturligvis nord for stationen.

Det kunne være spændende at få "hard evidence" på fundet. Du må på jagt med kamera

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator