Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
25. maj 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Svampe og mykologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

mads marker
Er det her Almindelig Judasøre (Læst 152 gange) Postet d. 20-02-19 kl. 16:03
Jeg fandt de her svampe som jeg mener skulle være Judasøre, men er i tvivl da jeg er ny i svampejagten.

Er der nogen der kan fortælle mig om de er spiselige?

Er det her Almindelig Judasøre (Jeg fandt de her svampe som jeg mener skulle være Judasøre, men er i tvivl da jeg er ny i svampejagt)
mads marker har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Aksel Jørgensen

Svaraktivitet:

(3016)
#1 Svar postet d. 20-02-19 kl. 17:52. Emne: Er det her Almindelig Judasøre
Det kan ikke ses ud fra et dårligt foto - vis den på voksstedet. Det kan ligne en udblødt daddel

Besvar | Kommentér

Bent Svensson

Svaraktivitet:

(4)
#2 Svar postet d. 20-02-19 kl. 18:28. Emne: Er det her Almindelig Judasøre
Hej Mads

Jeg har lysnet dit billede, og så træder strukturerne tydeligere frem. Det kunne meget vel være Alm. Judasøre, men det kræver nok stadig bedre billeder - og gerne oplysninger om værtstræet.

Alm. Judasøre er spiselig, men den regnes ikke for nogen god spisesvamp. Den smager ikke af noget...

VH Bent

Er det her Almindelig Judasøre (Hej Mads
Jeg har lysnet dit billede, og så træder strukturerne tydeligere frem. Det kunne meget vel)
Bent Svensson har vedhæftet dette billede
Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator