Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
24. marts 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Udenlandsk natur -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Stig Linander
Springpadde i Costa Rica (Læst 141 gange) Postet d. 24-02-19 kl. 23:17
17/1 nær La Fortuna nordøst for Arenal vulkanen. Billederne er frames fra et videoklip optaget af en af mine medrejsende. Jeg så ikke selv kræet. Kan der sættes navn på den?

M.v.h.

Stig.

Springpadde i Costa Rica (17/1 nær La Fortuna nordøst for Arenal vulkanen. Billederne er frames fra et videoklip optaget af en)
Foto: Gert Nielsen
Klik på billedet for original størrelse (1152 x 648)
Besvar | Kommentér

Stig Linander
#1 Kommentar postet d. 24-02-19 kl. 23:18. Emne: Springpadde i Costa Rica
Kvækkende.

Springpadde i Costa Rica (Kvækkende.
)
Foto: Gert Nielsen
Klik på billedet for original størrelse (1152 x 648)
Besvar | Kommentér

Henrik Bringsøe

Svaraktivitet:

(455)
#2 Svar postet d. 24-02-19 kl. 23:32. Emne: Springpadde i Costa Rica
Hej Stig.

Med den meget store giftkirtel bag øjet er det en agatudse. Den art er i dag splittet op i to selvstændige arter: Rhinella marina fra det østlige Sydamerika og Rhinella horribilis fra Mellemamerika og det vestlige Sydamerika. Dette er således Rhinella horribilis.

Venligst

Henrik Bringsøe

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Stig Linander
#3 Kommentar postet d. 25-02-19 kl. 09:23. Emne: Springpadde i Costa Rica
Hej Henrik,

Takker.

Det var slet ikke faldet mig ind, at denne også kunne være en Agatudse, for jeg synes ikke denne fra Arenal virker lige så kantet som den fra Manuel Antonio - se linket HER

M.v.h.

Stig.

Besvar | Kommentér

Henrik Bringsøe
#4 Kommentar postet d. 25-02-19 kl. 10:13. Emne: Springpadde i Costa Rica
Hej Stig.

Dette individ har nu også agatudsernes karakteristiske kanter eller højderygge oven for øjnene og i øvrigt på hovedets overside, men de er ikke helt så tydelige, som de kunne være. Hovedets overside (og tudsens overside generelt) er nok også lidt underbelyst i forhold til siden af dyret, hvilket kan gøre det sværere at se detaljerne på hovedets overside.

Venligst

Henrik Bringsøe

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator