Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
20. august 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Årevingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Anni Lene Nielsen
Er det en Anthophora med hvid bagdel? (Læst 123 gange) Postet d. 27-02-19 kl. 22:26
Den er fra Odense, 23-05-18

Jeg har ikke set denne udgave af en vægbi før. Husker den som havende grønne øjne, men er ikke sikker. Måske er det noget andet. Men ikke en humlebi ihvertfald.

Hvad siger I til den. Desværre kun dette uskarpe skud, for den var kvik

Venlig hilsen Anni

Er det en Anthophora med hvid bagdel? (Den er fra Odense, 23-05-18

Jeg har ikke set denne udgave af en vægbi før. Husker den som havende)
Foto: Anni Lene Nielsen
Klik på billedet for original størrelse (876 x 737)
Besvar | Kommentér

Bjørn Grøn
#1 Kommentar postet d. 03-03-19 kl. 00:11. Emne: Er det en Anthophora med hvid bagdel?

Hvorfor ikke en Humlebi Anni?. Hushumlen kan være utrolig mørt/næsten helt sort på brystet, hvor den vitterlig skulle være gul/brun. Jeg har /har haft meget mørke eksemplarer, selv dronninger, her i haven og blomstermarken. Tror det er en sådan. Du kan også se her hos Steven Falk, at der er variation i det engelske. - se linket HER .

Fik du det godt med det?

Mvh Bjørn

Besvar | Kommentér

Anni Lene Nielsen
#2 Kommentar postet d. 03-03-19 kl. 12:40. Emne: Er det en Anthophora med hvid bagdel?
Hej Bjørn

Ja, selvfølgelig er det en mørk Hushumle

Den snød mig fuldstændigt. Tak for hjælpen

Og ikke mindst tak for linket Den side kendte jeg ikke.

Du må godt besvare, så jeg kan lukke.

Venlig hilsen Anni

Besvar | Kommentér

Bjørn Grøn

Svaraktivitet:

(1077)
#3 Svar postet d. 03-03-19 kl. 14:06. Emne: Er det en Anthophora med hvid bagdel?

Bare fint Anni. Synes især at forholdet mellem for - og bagkrop lægger afstand til Anthophora samt den lange behåring, hvor f.eks de bagerste hår på brystet lapper langt ind over i en tunge over 1. tergit. - Ønsker dig et godt forår, håber at du har styr på dine Osmia.

Mvh Bjørn

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Anni Lene Nielsen
#4 Kommentar postet d. 03-03-19 kl. 14:09. Emne: Er det en Anthophora med hvid bagdel?
Tak, Bjørn, jeg går og venter på første obs af dem. Det er for koldt endnu og blomsterne er ikke sprunget ud

Også et godt forår til dig

Venlig hilsen Anni

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator