Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
22. august 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Årevingede insekter -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

poul petersen
Snyltehveps?- nyttedyr? (Læst 119 gange) Postet d. 05-03-19 kl. 17:51
Kan nogen fortælle mig hvad det er for en fyr - lige pludselig har vi fundet op til 10 lidt dovne insekter kravlende rundt i vindueskarm og på gulv - har vinger men ikke set dem flyve - er meget flotte ved ikke om de er kommet fra vores citrustræer ( jorden). Disse har stået udenfor helt til okt 2018 før de kom ind i stuen

Snyltehveps?- nyttedyr? (Kan nogen fortælle mig hvad det er for en fyr - lige pludselig har vi fundet op til 10 lidt dovne in)
Foto: Poul P. - indendørs
Klik på billedet for original størrelse (800 x 600)
Besvar | Kommentér

Morten Kofoed-Hansen

Svaraktivitet:

(3)
#1 Svar postet d. 05-03-19 kl. 17:55. Emne: Snyltehveps?- nyttedyr?
Ikke en snyltehveps, men en bille...Lille hvepsebuk.

mvh Morten

Besvar | Kommentér

Ole Stauning
#2 Kommentar postet d. 05-03-19 kl. 19:21. Emne: Snyltehveps?- nyttedyr?
Læs om arten her: - se linket HER

DBH Ole

Besvar | Kommentér

poul petersen
#3 Kommentar postet d. 05-03-19 kl. 20:01. Emne: Snyltehveps?- nyttedyr?
Tak for oplysning - blev jeg noget klogere - aldrig set den før hvordan mon de er kommet ind i min stue her i februar/ marts. Poul P

Besvar | Kommentér

Aksel Jørgensen

Svaraktivitet:

(4)
#4 Svar postet d. 05-03-19 kl. 20:12. Emne: Snyltehveps?- nyttedyr?
Jrg klækkede nogle for et år siden - fra døde kviste af figentræ. Larverne lever i dødt træ - som du må have taget ind i huset - larverne har så forpuppet og klækket.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator