Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
18. august 2019

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fotografering og digiscoping -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Henning Larsen
Tamron objektiv (Læst 475 gange) Postet d. 08-03-19 kl. 01:03
Jeg har et Tamron 150-600 mm objektiv, som indtil for nylig var ok, men nu er det blevet mørkere i søgeren og der kræves høj iso for at tage nogenlunde billeder. Har blænde lamellerne sat sig fast, og kan jeg gøre noget ved det selv?

Besvar | Kommentér

Brian Thomsen
#1 Kommentar postet d. 08-03-19 kl. 17:25. Emne: Tamron objektiv
Det lyder som om det skal en tur på værksted.

Prøv at snakke med butikken hvor det er købt, om garanti og service

Besvar | Kommentér

Jørgen Skantse
#2 Kommentar postet d. 08-03-19 kl. 21:18. Emne: Tamron objektiv
Det lyder mystisk, hvis blænden sidder fast burde belysningen blive helt forkert ?

Virker dit kamerahus ok med andre objectiver ?

Har du pudset glasset i begge ender af objectivet ?

Hvis du tager objectivet af kamerahuset og ser igennem det, ser det så rent ud ?

Prøv evt :

- Rense kontakter mellem kamerahus og objektiv på både kamera og objectiv.

- Et andet batteri.

Hvis dit kamerahus har en DOF knap, så prøv at gå i manuel og vælg største blændetal.

Hvis du så ser ind i objektivet forfra burde du kunne se blænden lukke når du trykker på DOF knappen.

Besvar | Kommentér

Henning Larsen
#3 Kommentar postet d. 09-03-19 kl. 01:12. Emne: Tamron objektiv
Det virker desværre ikke. Jeg kan næsten ikke se motivet mere.

Besvar | Kommentér

Eva Hansen

Svaraktivitet:

(15)
#4 Svar postet d. 09-03-19 kl. 10:35. Emne: Tamron objektiv
Ved ikke om ham her stadig gør i at reparere kamera og objektiver, men hvis, så er han dygtig og billig.

Jeg har selv haft to defekte Tamronobjektiver sendt over til ham for nogen få år siden.

- se linket HER

[Accepteret svar]

Besvar | Kommentér

Henning Larsen
#5 Kommentar postet d. 11-03-19 kl. 17:00. Emne: Tamron objektiv
Eva, tak for linket. Ludolf skriver, at det højst sandsynligt er flexkablet til blænden, som er revnet.

Besvar | Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator