Forside» I samarbejde med Naturhistorisk Museum Aarhus Log ind | Opret profil | Hjælp
fyld
5. april 2020

Forum

Forumoversigt | Start ny tråd | Seneste tråde | Aktive tråde | Ubesvarede tråde | Retningslinjer

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Navn Forum -> Fugle og ornitologi -> Seneste tråde | Aktive tråde | Ny tråd | Ubesvarede tråde

Linda Lindhardtsen
Mejserede?? (Læst 1382 gange) Postet d. 23-05-08 kl. 12:38
Midt i marts gik jeg tur i Kasted Mose. Her er en tæt rørsump med tagrør, og et større sumpområde med pile- og hyldekrat.

På jorden fandt jeg en rund kugle af tørre græsstrå, vævet tæt sammen. Ca. på størrelse med en tennisbold. Der var ingen indgang eller huller i, men den var så fint konstrueret, at det ikke kan være tildældigt ("tumbleweed").

Min tanke er, at det er en nedfalden, ubenyttet pungmejserede, men hvad kan det ellers være?

Jeg har desværre ikke noget billede.

Kommentér

Bettina Lykke Mikkelsen
#1 postet d. 23-05-08 kl. 15:24. Emne: Mejserede??
Hej Linda

Det er svært ud fra din beskrivelse og sige om det er det ene eller det andet. men her er et link til hvordan pungmejsen rede ser ud - se linket HER

En mulighed kunne også være at det var en dværvmuserede, der er det ikke altid man kan se hullet når først den er faldet ned. Den kan du se et billede af her - se linket HER

mvh

Bettina

Kommentér

Linda Lindhardtsen
#2 postet d. 24-05-08 kl. 09:28. Emne: Mejserede??
Tak for hjælpen Bettina.

Reden var ikke foret og "vamset" som de pungmejsereder jeg har set, men ligner til gengæld dværgmusereden på en prik.

Jeg havde slet ikke overvejet at det kunne være en muserede.

Hilsen Linda

Kommentér

Side 1 af 1 - Gå til side 1

Email notificering
Du modtager en e-mail når dit indlæg besvares

Naturbasen ID

Kan du hjælpe med at bestemme arten herunder og færdigøre observationen?

Klik på billedet for mere information

Klik her for avanceret søgning i observationerne

Om www.fugleognatur.dk | Indhold | Vilkår | Kvalitetssikring | Hjælp | Retningslinier | Ordforklaring | Persondatapolitik | Translator